לאחר הקובלנה שהגיש השר לביטחון פנים גלעד ארדן (הליכוד) בעקבות עלייתו של חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) להר הבית במהלך משבר המגנומטרים, המתיחות בין השניים נמשכת, זאת לאחר שהשר טען הבוקר (שלישי) בתכנית "פתחי וזמרי בעם" ברדיו גלי ישראל ורדיו דרום כי "חבר כנסת לא אמור להתנהג כמו עבריין".



"חברי הכנסת הערבים נוהגים כמו עבריינים והציבור שלהם צריך לראות את זה וגם בית המשפט העליון, כי בפעם הבאה שבה נבקש פסילה של הרשימה המשותפת או חברי כנסת ממנה, ההצטברות של התלונות תשפיע יותר", קבע ארדן.



הוא הוסיף כי "לצערי הרב בג"ץ עשה שגיאות מאוד קשות, כשאישר את ההתמודדות של חנין זועבי ואחרים וקבע רף הזוי של הוכחה שהם מתנגדים למדינה יהודית ונוקטים עמדה גזענית כנגד העם היהודי".



טיבי. עימות חריף עם ארדן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
טיבי. עימות חריף עם ארדן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



בתוך כך, השר התייחס גם להחלטה לא להעביר בינתיים את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים, כשאמר כי "לא רק שהייתה תקווה שהשגרירות תעבור לירושלים, אני כמעט בטוח שבתוך כשנה מהיום הנשיא טראמפ יבין עם מי יש לו עסק בצד הפלסטיני. הוא כבר מתחיל להבין, כשהוא מדבר איתם על לא לעשות מעשים חד צדדיים והם מגניבים לו הצטרפות לאינטרפול בניגוד לעמדת הממשל האמריקאי. לדברים האלה יש השלכות והצטברות ואני מעריך שבתוך כשנה כשיבין שאין פרטנר בצד הפלסטיני, השגרירות תעבור".



כזכור, אתמול דווח בגל"צ שבמשטרה סברו לאחר עלייתו של טיבי שיש לנקוט בצעד מרתיע נגדו, ולשם כך נעשתה פנייה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, בה הומלץ לו "לפעול בנושא בכלים שיש לו", כך לפי גל"צ.



למעשה, במשטרה טענו אז שההחלטה הזו גרמה להתססה רבה בקרב המתפללים המוסלמים, אך למשטרה אין סמכות במקרה הזה מול חבר כנסת מכהן, ובשל כך פנו גורמים בגוף הביטחון לשר ארדן בנושא, ואמרו לו: "אנחנו לא יכולים לנקוט נגדו בצעדים, אך ככל שיש לך כלים לעשות זאת אנחנו ממליצים לעשות זאת".