ראש הסגל לשעבר בבית הלבן, ריינס פריבס, נחקר הלילה (שבת) על ידי צוותו של התובע המיוחד רוברט מולר במסגרת פרשת מעורבות רוסיה בבחירות בארצות הברית, כך לפי עורך דינו וויליאם בורק, שאמר: "פרייבוס תושאל מרצון על ידי צוותו של התובע המיוחד ושמח לענות על כל השאלות שלהם". פריבוס עצמו, לעומת זאת, סירב להגיב.



החקירה, שהתקיימה במשרדו של מולר, התקיימה, כאמור, כחלק מחקירת פרשת "רוסיה-גייט". צוותו של מולר צפוי לראיין בכירים נוספים שעבדו בעבר בבית הלבן, ביניהם מזכיר העיתונות לשעבר שון ספייסר ומנהל התקשורת הופ היקס.



במסגרת החקירה מעוניין התובע הכללי להתמקד במספר פעולות בהן נקט נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך כהונתו, ביניהן פיטוריו המפתיעים של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, כמו גם פגישת דונלד טראמפ ג'וניור עם עורכת רוסיה המקורבת לקרמלין במהלך הקמפיין ופגישות נוספות שניהל הנשיא עצמו עם בכירים רוסים מאז שנכנס לבית הלבן, ביניהן אלו עם השגריר לשעבר סרגיי קיסליאק ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.



לברוב טראמפ. גם הפגישות ביניהן מעניינות את מולר. צילום: רויטרס
לברוב טראמפ. גם הפגישות ביניהן מעניינות את מולר. צילום: רויטרס



התשאולים האחרונים הנם חלק מחקירה רחבת היקף שבוחנת את התערבות ממשלו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבחירות 2016, כאשר במסגרת זו נבדקת גם ההתנהלות העסקית בין פול מנפורט, יו"ר הקמפיין הרפובליקני לשעבר וזו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, באותה עת.



פריבס, שתושאל הלילה, נחשב לשחקן מפתח בהבנת הפעולות שבהן נקט הנשיא משום שהוא נכח בפגישות רבות, ביניהן המפגש עם הנציגים הרוסים ודיונים שעסקו בפיטורי קומי.



מלבד זאת, יו"ר הוועדה הרפובליקנית הלאומית לשעבר ניהל שיחות עם קומי ואנשי אכיפת חוק אחרים כראש הסגל בבית הלבן, ואף שהה בקרבת משרדו של טראמפ כשביקש, לכאורה, מקומי "להקל" על פלין.