לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי "לא אאשרר מחדש את הסכם הגרעין עם איראן", טען היום (שבת) שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, כי "הטענות והאיומים לא יפחידו אותנו".  



בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כתב השר כי ״ברור שטראמפ הציע את הידידות שלו למי שמשלם את המחיר הגבוה ביותר. הוא עשה זאת לפי ההיכרות הגאוגרפית שלו״. הוא הוסיף, ״יש להשוות בין דברי טראמפ לבין תגובת הנשיא חסן רוחאני, בכל הקשור למרד״.



בתוך כך, הוא הוסיף בציניות כי ״לא מפתיע שמי שמגן על נאום טראמפ הטפשי נגד איראן, הן מצודות הדמוקרטיה במפרץ הפרסי - סעודיה, האמירויות ובחריין. הטענות והאיומים והקללות לעולם לא יפחידו את העם האיראני. טראמפ יגלה זאת בסוף, כמו כל קודמיו״.



דבריו של זריף באים, כאמור, בעקבות הצהרתו של המנהיג האמריקאי על שינוי באסטרטגיה של ממשלו מול הסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לאיראן בווינה ב-2015. טראמפ לא הצהיר על פרישה של ארצו מההסכם, אך אמר: "ננקוט כמה פעולות שיוודאו שלאיראן לא יהיה לעולם, אבל אני מתכוון לעולם, נשק גרעיני". הוא הוסיף כי "לא נוכל לאשרר את ההסכם הזה. אם לא נשפר אותו - נבטל אותו. לא נמשיך במצב שבסופו נגיע לעוד אלימות ולפריצת דרך בתוכנית הגרעין האיראנית".



כעת, החלטה בנושא עוברת לקונגרס האמריקאי, שיצטרך לקבוע בתוך 60 יום אם להחזיר את הסנקציות שהוסרו מעל איראן עם החתימה על ההסכם או לבטל את חתימתה של ארה"ב על ההסכם.