הבכיר ברשות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב התראיין הערב (שבת) לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 והתייחס לפיוס הפלסטיני בין פתח לחמאס. רג'וב טען כי קואליציית הפיוס בנויה על בסיס הקמה מדינה דמוקרטית ועצמאית על בסיס גבולות 67. "כל העולם, כולל ארה"ב תומכים בתהליך של פיוס. מוכרחים להמשיך לבנות קואליציה של הפלסטינים שבנויה על שתי מדינות לשני עמים", אמר,



רג'וב טען בנוסף כי הממשלה הישראלית מתנגדת לפיוס מאחר והיא לא מעוניינת בחידוש המשא ומתן. "ביבי כל הזמן מחפש תירוץ לא לקיים משא ומתן עם אבו מאזן. יש לו אינטרס שהפילוג ימשיך. בנט בכלל לא מכיר בקיומנו. אנחנו רוצים לבנות קואליציה. האם באמת חברי הקואליציה של ישראל מכירים בעצם קיומו של העם הפלסטיני? אנחנו לא יודעים מי אחראי אצלכם ביבי או בנט", וציין כי "בנט וסמוטריץ' יובילו אתכם לאסון. אל תצפו לדגל לבן מהפלסטינים. הפה של בנט מפיק שנאה. הקו שלו הוא הסכנה הקיומית האמיתית של ישראל".



"ביבי מדבר בתיאוריה על שתי מדינות לשתי עמים אבל הוא מכתיב משטר של גזענות ואפרטהייד. חמאס שינתה את האמנה שלה כשהכירה בגבולות 67. הטרור הכי גרוע בעולם הוא הכיבוש, הגזענות, ההתנחלויות. תנו למצרים, לאבו מאזן ולכולנו לטפל בעניינים הפנימיים שלנו".




החתימה על הסכם הפיוס בין פתח לחמאס. צילום: רויטרס



בראיון שהעניק נפתלי בנט לערוץ 10, אמר שר החינוך החבר בקבינט המדיני ביטחוני בתגובה לפיוס בין פתח לחמאס כי "אנחנו לא יכולים לאפשר את ההחלשה של עצמנו, לא יהיה לנו מקום לבוא לעולם ולדרוש סנקציות נגד חמאס. משא ומתן מול הרשות הפלסטינית הוא למעשה השלמה עם חמאס כגוף לגיטימי".



"נגיע למשטר אחד, נשק אחד וחוק אחד"


על הסיכוי כי חמאס יתפרק מנשקו לאחר הפיוס אמר רג'וב: "ההתפרקות מנשק של חמאס עדיין לא הופיעה. אנחנו בחלק הראשון. יש לנו מפות דרכים. בסוף נגיע למשטר אחד, נשק וחוק אחד. נמשיך במסע ומתן. יש קונצנזוס כרגע על מדינה פלסטינית בגבולות 67. זה שמצרים מתווכת, זה צריך להיות מסר ברור לכולם שהיא מחויבת לשלום".



רג'וב הוסיף: "הקואליציה שלנו תהיה בנויה על שתי מדינות לשתי עמים ועל גבולות 67. ההתנגדות שלנו תהיה עממית ללא אלימות ושפיכות דמים. מי טרוריסט ומי לא? אני מקווה שתסתכלו על עצמכם. על הסיכוי לבחירות: "התחלנו לנהל משא ומתן. בנובמבר יהיה כינוס במצרים, שם נקדם הכל בתיווכה של מצרים. יש סיכוי שהבחירות יהיו תוך שישה חודשים".