הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת החוק של שרת המשפטים איילת שקד ושל שר התיירות יריב לוין, להוספת משנים למנכ"לי משרדי ממשלה כמשרת אמון של מנכ"ל המשרד. על פי ההחלטה, כל מנכ"ל משרד שיש בו למעלה מ-150 עובדים יהיה רשאי למנות תחתיו משנה, שיהווה זרוע ניהולית של השר והמנכ"ל. ההצעה זכתה לכינוי "חוק הג'ובים".
נכון להיום ישנם משרדים בהם קיים תקן למשנה למנכ"ל, חלק מהתקנים אינם מאויישים, וישנם משרדים אחרים בהם לא קיים התקן. הוחלט כי תנאי הסף של המועמדים לתפקיד יהיו ניסיון של 6-7 שנים בתחומי המשרה, מתוכן 4-5 בניסיון ניהולי בכיר. המשנה למנכ"ל לא ידון בוועדות מכרזים ולא יוכל לתת הערכות לעובדי המשרד בגיליון הערכה. 
 
הקריטריונים האמורים הומלצו על ידי ועדת המשנה של ועדת שירות המדינה בנציבות שירות המדינה, והן זכו לתמיכה רחבה מצד הנוכחים בוועדת שירות המדינה, הכוללת נציגי ציבור ומנכ"לי משרדים ממשלתיים. אין עלות תקציבית להצעת החוק, ושכר המשנה למנכ"ל יושת על תקציב המשרד שיאייש את המשרה. 

החלטה נוספת שנתקבלה היא שינוי הרכב ועדות האיתור לכ-130 בעלי תפקידים בשירות הציבורי. על פי ההחלטה, ועדות האיתור יימנו שלושה חברים במקום חמישה: מנכ"ל המשרד הרלוונטי, נציב שירות המדינה, ואדם נוסף עליו יסכימו שני החברים הקיימים. ההחלטה התקבלה נוכח העובדה שמינויים רבים התעכבו בשל קושי לתאם מועד כינוס של חמישה חברי הוועדה. 
מההחלטה הוחרגו תפקידים שהוגדרו "שומרי סף", בהם הממונה על ההגבלים העסקיים, המשנים ליועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, מנהל רשות המסים, ראש אגף הממונה על הביטחון, ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ראש הרשות לאכיפת דיני התכנון והבנייה, והאפוטרופוס הכללי. בנוסף על כך, בתוך חודשיים יוחלט על תפקידים נוספים שיוחרגו מהחלטת הממשלה, ואשר לגביהם ועדות האיתור יוותרו חמישה חברים.
שרת המשפטים איילת שקד אמרה לאחר האישור כי "הצעת המחליטים מוכיחה שמשילות ומקצועיות לא סותרות. אפשר גם להביא לשירות הציבורי אנשים מקצועיים וגם לתת לדרג הנבחר להוביל את המדיניות עבורה נבחר. מה שעובד טוב בצבא, עם קיום תפקיד של סגן רמטכ"ל יעבוד טוב גם במשרדי הממשלה עם משנה למנכ"ל". היא ציינה כי "משימות משרדי הממשלה גדלו משמעותית בשנים האחרונות וקיים צורך ביצירת מוטת ניהול משמעותית יותר. במקביל, נסיר חסמים במינוי גורמי מקצוע שהיו תקועים עד כה".
שר התיירות יריב לוין הוסיף כי "ההחלטות באות לחזק את המשילות, ולשים סוף למצב אבסורדי בו המדיניות שנקבעת על ידי השרים אינה מתבצעת במלואה". לדבריו, יש בהחלטה שמירה על האיזון הדרוש בין הצורך לאפשר לשרים לעבוד עם האנשים שמחוייבים למדיניות שלהם, ובין הרצון לשמור על כך שלתפקידים בכירים יתמנו אנשים בעלי ידע וכישורים מתאימים.