סגירת תאגיד השידור הציבורי עלתה היום (ראשון) שוב לכותרת בעקבות ציוץ שהעלה, ובהמשך מחק, שר התקשורת, איוב קרא. בציוץ נכתב כי הוא מודה לראש הממשלה על כך שבכוונתו לאשר את הסגירה. "שמחתי לקבל את ברכתו של רה"מ לסגירת התאגיד הציבורי .סוף לבזבוז כספי הציבור", כתב השר קרא והוסיף לאחר מכן: "היו פניות אלי מראשי הקואליציה לסגירת התאגיד הציבורי. פניתי לרה"מ ועם קבלת החלטה סופית בעניין אעדכן בהתאם".



בסביבת ראש הממשלה הדגישו כי מדובר בהצעה שעלתה על ידי שר הפנים אריה דרעי בישיבת ראשי קואליציה בטענה שמדובר בחיסכון של מיליארדים בעשור. השר דרעי אמר שאין טעם להוציא סכומים כאלה בשביל רייטינג של 1.5%. לא התקבלה עדיין החלטה בעניין זה והשרים סיכמו שראש הממשלה ושר האוצר ידונו בנושא.



על פי גורמים בקואליציה, דרעי אמר בישיבה כי "גם ככה ערוץ 2 מתפצל בנובמבר ויהיו שני ערוצי טלוויזיה. אז מדוע צריך ערוץ שעולה למשלם המסים 700 מיליון שקל". עוד לפי הגורמים, המהלך קיבל הסכמה מצד כל ראשי הקואליציה והשר כחלון נתן את התחושה שהעניין לא על דעתו.



"עולה 700 מיליון שקל למשלם המיסים". השר דרעי. צילום: אבשלום ששוני



מהתאגיד נמסר בתגובה לפרסומים כי "'כאן' ממשיכים כרגיל, ע"פ חוק ובמלוא הכח עם עלייה של עשרות אחוזים בנתוני הרייטינג בהשוואה לעבר, חשיפה דיגיטלית למיליוני גולשים, אלטרנטיבה איכותית  לשידורים המסחריים וחיסכון של מאות מיליוני שקלים בכספי ציבור.  אנחנו מזמינים את הצופים להתרשם מחמש תוכניות חדשות שיעלו השבוע ב-כאן 11 וממהדורת חדשות עצמאית ונקייה מאינטרסים פוליטיים ומסחריים"



בארגון העיתונאים אמרו על הפרסומים: "עוד לא יבשה הדיו על החלטת בג"צ להקפיא את החוק ההזוי, המיותר והמזיק לפיצול תאגיד השידור הציבורי, והנה ראש הממשלה ואנשיו מנסים להנחית עליו מהלומה נוספת כדי להסיט את תשומת הלב מההתפתחויות בחקירות. זה עוד מהלך ציני של ראש הממשלה, שלא יכול להיגמל מההרגל המגונה להתעלל בשידור הציבורי ובעובדיו".


"לעדכן את הערך של רפובליקת בננות בוויקיפדיה"

ח״כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), יו”ר השדולה לחופש הביטוי והעיתונות, אמרה בתגובה: “ביבי, עד כאן. די היה בהתעללות בעובדי רשות השידור והזיגזג בהקמת התאגיד. למי שנלחם כך בתקשורת, כנראה שיש הרבה מה להסתיר. ההתערבות הגסה הזאת לא תסתיים כאן. כשיסיים נתניהו עם התאגיד, יגיע תורה של הרשות השנייה ושל כל גוף תקשורת שלא יישר קו עם דפי המסרים של ביבי".

אולפני "כאן". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ח״כ מיכל בירן (המחנה הציוני) כתבה בחשבון הטוויטר שלה: ״צריך לעדכן את הערך של רפובליקת בננות בוויקיפדיה ולהוסיף את פארסת נתניהו והשידור הציבורי".

כזכור, לאחר חודשים של מחלוקת ושלוש שנים מאז שהכנסת החליטה להקימו, הושג הסכם פשרה בנושא תאגיד השידור הציבורי. בכך נפתר המשבר הקואליציוני שהתגלע בין הליכוד לכולנו בשל רצונו של נתניהו לסגור את התאגיד, ולחזור לרשות השידור. במהלך המשבר אף איים נתניהו ללכת לבחירות אם כחלון לא ייענה לדרישתו.



במסגרת הפשרה, השידור הציבורי יצא לדרך חדשה באמצעות התחלת שידורי תאגיד השידור הציבורי והקמת תאגיד לחדשות ואקטואליה. לצורך כך הוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה, במתכונת חברות החדשות בערוצים המסחריים. עוד נקבע בפשרה, שגיבשו מנכ״ל משרד האוצר, שי באב״ד, ומנכ״ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, בליווי השרים יריב לוין וצחי הנגבי, כי תאגיד החדשות החדש יפעל במבנה, בתקנים ובשכר של חטיבת החדשות של התאגיד. משרד האוצר יגבש הסדרי פרישה לעובדי רשות השידור שלא ימשיכו בתאגיד החדשות ולעובדי התאגיד שלא ישולבו בו. במסגרת פשרה זו ישמרו מסגרות התקציב. עוד נקבע, כי חוק הפיקוח על התקשורת יוקפא ולא יקודם בשלב זה.