חבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד) קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לשנות את היחס הרשמי של מדינת ישראל כלפי "מפלגת החירות" (FPO) האוסטרית, שזכתה היום (ראשון) להישג מרשים בבחירות באוסטריה, כשהפכה למפלגה השנייה בגודלה במדינה. מפלגת החירות שבראשה עומד היינץ כריסטיאן שטראכה תהיה ככל הנראה שותפה בקואליציה שיקים הקנצלר החדש סבסטיאן קורץ. ישראל מחרימה את מפלגתו של שטראכה הנחשבת למפלגת ימין קיצוני גזענית בעלת סממנים אנטישמיים. בראש המפלגה עמד בעבר המנהיג האנטישמי יורג היידר. שטראכה ביקר בעבר בישראל מספר פעמים והצהיר ביד ושם על התנערותו מהאנטישמיות אולם גורמים רשמיים בישראל סרבו לפגוש אותו.



ח"כ גליק סיפר למעריב כי במהלך היום התקשר לשטראכה, התעדכן בתוצאות וברך אותו על הישגו. "בחודש יוני האחרון נפגשתי בווינה עם צמרת מפלגת החופש האוסטרית וקיבלתי מיו"ר המפלגה, היינץ כריסטיאן שטראכה התחייבות בכתב להעביר את השגרירות האוסטרית מרמת גן לירושלים באם תנצח המפלגה בבחירות הכלליות שהתקיימו היום", אמר.



"את ההזמנה למפגש בווינה קיבלתי באמצעות חבר הפרלמנט היהודי-אוסטרי דוד לזר, חבר וועדת החוץ בפרלמנט האוסטרי, מטעם מפלגת החופש", הוסיף גליק. שטראכה מסר לי בפגישה כי הוא מאמין בזכותה של מדינת ישראל לבנות בכל חלקי ארץ ישראל. וכן מסר לי מכתב לראש הממשלה נתניהו בו הוא מתחייב להעביר את השגרירות לירושלים באם יזכה בבחירות. את המכתב העברתי לראש הממשלה מיד עם שובי ארצה”.



"אני מברך את מר שטארכה על הישגו בבחירות באוסטריה ובהיותו המנהיג האירופאי הבכיר הראשון שנותן התחייבות להעביר את השגרירות לירושלים. אני מצפה ממר שטראכה, שיהיה בוודאי חלק מן הקואליציה הבאה באוסטריה, לקיים את התחייבותו. ירושלים היא בירת מדינת ישראל והעם היהודי – זו עובדה שלא ניתן להכחישה. ההכרה בכך מצד מנהיגי העולם היא הכרה במציאות".



ח"כ גליק הוסיף כי "מפלגת החופש באוסטריה היא מפלגה מתונה ואינה תומכת בגזענות או באנטישמיות ושטראכה עצמו הוא ידיד אמת של ישראל. קראתי בעבר ואני קורא היום ביתר שאת לראש הממשלה ולמשרד החוץ לשנות את היחס כלפי שטראכה ומפלגתו ולהכיר בהם רשמית".