יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, אמר היום (שני) בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב' כי "אין שום כוונה לסגור את התאגיד ואין לזה היתכנות. גם את הטלוויזיה וגם את הרדיו. מישהו זרק רעיון זה לא אומר שהוא התקבל. מיד זה הפך להיות עניין אבל אין עניין".



על הציוץ של שר התקשורת, איוב קרא, שעורר את הסערה לפני שנמחק אמר ביטן כי "שר התקשורת ביטל את הציוץ. יכול להיות שזאת העמדה הבסיסית שלו אבל זה לא רלוונטי. התקציב מאוד גבוה ויש הרבה אנשים שלא רואים בזה תכלית, אבל כל עוד יש שידור ציבורי זה עולה כסף. אי אפשר כל שני וחמישי להעלות את הנושא. יש טעויות ולא צריך לעשות מזה עניין. יש לו עמדה אישית אבל אין היתכנות".



על החוק הצרפתי אותו יזם ח"כ דוד אמסלם, ועליו פורסם לראשונה במעריב, וקובע כי לא ייחקר ראש ממשלה מכהן, אמר ביטן ש"נקדם את זה. דיברנו על זה גם לפני כמה חודשים ובמושב הזה החלטנו להעביר את החוק אין לזה שום קשר לעכשיו. בוודאי שזה קשור לחקירת נתניהו אבל לא לאירועים האחרונים. כבר עשרים שנה ראשי ממשלות בחקירה וצריך להפסיק עם זה ולהקפיא את החקירות עד אחרי הקדנציה שלו. לזה כן יש היתכנות פוליטית".



על האפשרות שראש הממשלה ילך לבחירות כדי להכניס לפעול את החוק לאחר שיאושר אמר ביטן כי "החקירה הזאת תסתיים אז לא יעזור ללכת לבחירות. החקירות האלה יסתיימו. אני אומר את זה במפורש". ביטן התייחס גם להתנגדות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט להצעת החוק ואמר כי "הכנסת לא מחויבת לעמדת היועץ. זאת הצעת חוק פרטית. נעבור עם השרים וזה יסתיים עד סוף המושב הזה". על דרישתה של שרת המשפטים, איילת שקד, להגדיר רף של עבירות שלא יכללו בחוק אמר ביטן "בשלב ראשון כמובן שבוועדה יהיה דיון משפטי וציבורי על איזה עבירות מדובר. לא נחקוק חוק שכולל את כל העבירות. שרת המשפטים תצטרך ללכת איתנו בעניין הזה". 



עוד אמר ביטן כי "אנחנו מוכנים לשקול את העניין של הגבלת כהונה. אנחנו לא ניכנס לפרטים. הגבלת תקופה ולא הגבלת קדנציות בניגוד לארצות הברית. בישראל יכולה להיות גם ממשלה חצי שנה. אנחנו נסכים להגבלה של שנים".



ח"כ דודי אמסלם: "ראש הממשלה שמע על חידוש החקירה כנגדו מהטלוויזיה"

"החוק שאני מציע לא הגיע בכדי לעצור את חקירות נתניהו", אמר יוזם החוק דוד אמסלם ל-103FM, "הוא רלוונטי לחקירות עתידיות, אי אפשר לעצור חקירות באמצע ולכן אני לא מתכוון בהצעת החוק הזו לעזור לנתניהו. הצעת החוק שלי אמורה לעזור לראשי הממשלה הבאים שאני יודע שהם יחקרו בעתיד כפי שחקרו ראשי ממשלה בישראל ב-20 שנה האחרונות.



"ראש הממשלה נבחר על ידי הציבור לנהל את מדינת ישראל ולכן אנחנו לא מדברים על עבריינים מקצועיים, אני לא מכיר מדינה אחת בעולם בה חקרו שני ראשי ממשלה ברצף כמו אצלנו. החוק הצרפתי לא מאפשר את זה, יש גם חוק באיטליה בנושא, אין לתופעה תאום בחו"ל. או שכל הגנבים והרמאים התכנסו במדינת ישראל ואנשי העולם הם אנשים צדיקים או שיש לנו בעיה בשיטה".

כשנשאל האם הוא חושב שרודפים את ראש הממשלה במשטרה השיב ח"כ אמסלם: "אני לא מאשים את כל משטרת ישראל, במשטרה יש אנשים טובים, הטענה שלי היא כלפי הקצינים הבכירים. ראש הממשלה כתב בעמוד הפייסבוק שלו שכשהמפכ"ל נכנס לתפקידו הם סיכמו בניהם לעצור את ההדלפות וכי המשטרה לא צריכה להמליץ על כתב אישום כי זהו לא תפקידה. ראש הממשלה רק דרש מהמפכ"ל לשמור על החוק. בשנתיים האחרונות חקירות ראש הממשלה מודלפות מידי יום על גבי העיתונים", טען ח"כ אמסלם: "אנחנו יודעים בדיוק מה אמר כל אחד בחדר החקירות. ראש הממשלה שמע על חידוש החקירה כנגדו מהטלוויזיה. זה דבר שלא צריך לקרות".