סערה כבר עם תחילת מושב החורף של הכנסת. חברות הכנסת של סיעת מרצ הודיעו היום (שני) כי יחרימו את הישיבה המיוחדת של מליאת הכנסת שתתכנס ביום שלישי הבא לזכרו של השר רחבעם זאבי (גנדי), שנרצח בידי מחבלים. יו״ר מרצ זהבה גלאון, יו״ר הסיעה אילן גילאון, וחברי וחברות הכנסת מיכל רוזין, עיסאווי פריג׳ ותמר זנדברג, הודיעו כי יחרימו את הישיבה המיוחדת "על רקע העדויות והגילויים בשנים האחרונות על שורת מקרי אונס והטרדות מיניות, ביצוע לכאורה של פשעי מלחמה ומעורבות בעולם התחתון". 



 כזכור, בתחקיר ששודר בחודש אפריל אשתקד נטען כי זאבי ז"ל ביצע מעשי אונס והטרדות מיניות לכאורה. 



"מורשת של אונס". גלאון בוועידת מרצ. צילום: יובל בר
"מורשת של אונס". גלאון בוועידת מרצ. צילום: יובל בר



"מראש מורשת הטרנספר של גנדי אינה ראויה להנצחה״, נמסר מהסיעה. ״בוודאי ובוודאי שאין מקום להנצחה של מורשת המבוססת על אונס ואלימות מינית, הוצאה להורג ללא משפט והתעללות בגופות, עולם תחתון והטלת אימה וטרור״, הוסיפו. ״את מורשת גנדי המפוקפקת והעבריינית הכנסת צריכה להוקיע ולגנות, ובכך להעביר מסר חד, ברור וערכי לציבור הישראלי".



כזכור, בתחקיר של "עובדה" נטען כי בוצעו מעשים קשים נוספים, מעבר לעדויות על תקיפות מיניות. בין היתר, הוצגה עדות של העבריין הבכיר, טוביה אושרי, שהיה מקורב לגנדי, וטען כי שלח אדם לפוצץ את דירתה של העיתונאית סילבי קשת, מכיוון שכתבה טור ביקורתי נגד אופן התנהלותו של האלוף זאבי בבסיס הפיקוד שלו, בו בין היתר גידל גורי אריות שנהג להציג בפגישותיו. הבת התייחסה להאשמות ואמרה כי "היה 'בילד אפ' בנוי היטב שהיה מבוסס על אושרי, על עבריין מורשע. המילה שלו והמילה של אבא שלי שוות? רוצח מול גיבור ישראל".



גנדי בצעירותו. צילום: יעקב סער, לע"מ
גנדי בצעירותו. צילום: יעקב סער, לע"מ



לאחר שידור התחקיר התראיינה בתו של רחבעם זאבי, ערבה זאבי, באולפן שישי בערוץ 2 ויצאה נגד ההאשמות שיוחסו לאביה, האשמות של תקיפות מיניות, קשרים עם העולם התחתון וחיסול מחבלים בניגוד להוראות. הבת סיפרה על ערב שידור התחקיר: "ראינו את זה כולנו, עם אמא האחים והנכדים. היתה לי תחושה אחת של עצב והמון כאב כי זה מוגדר כתחקיר. אבל זה היה שיפוט והוצאה להורג". הבת הוסיפה כי "לפני 15 שנה קיבלתי טלפון בבוקר שירו באבא שלי, עם התחקיר של עובדה ירו בו עוד פעם".