לאחר שחיל האוויר תקף היום (שני) סוללת טילים של צבא סוריה באמצעות טילי קרקע-אוויר, בתגובה לשיגור טילים נגד מטוסים (נ"מ) לכיוון מטוסי חיל האוויר שחגו בשמי לבנון, טען הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "המדיניות שלנו ברורה - מי שמנסה לפגוע בנו, אנחנו פוגעים בו". הוא הוסיף כי "היום ניסו לפגוע במטוסינו וזה לא מקובל עלינו".  



רה"מ הוסיף בתגובה הרשמית שפרסם משרד התקשורת כי "חיל האוויר פעל בדיוק, במהירות, והשמיד את מה שצריך להשמיד. אנחנו נמשיך לפעול במרחב ככל שדרוש כדי להגן על ביטחון ישראל".



מטוס F-15 של חיל האוויר. "נמשיך לפעול במרחב". צילום: עופר זידון, פלאש 90
מטוס F-15 של חיל האוויר. "נמשיך לפעול במרחב". צילום: עופר זידון, פלאש 90



דבריו של נתניהו מגיעים לאחר שהמפקדה הכללית של הצבא הסורי איימה, בהודעה רשמית שפורסמה בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א, "מהשלכות חמורות לניסיונות התוקפניים החוזרים ונשנים מצד ישראל". מלבד זאת, סוריה הודיעה כי היא תמשיך "להילחם בקבוצות הטרוריסטיות, שהן זרועה של ישראל באזור", זאת במקביל לאישור ניסיון התקיפה של מטוסי חיל האוויר. "טילים שוגרו לעבר כלי טיס ישראלים לאחר שחדרו אל המרחב האווירי של סוריה מצד לבנון", נמסר בהודעה הסורית הרשמית.



אסד. עוד עימות בינו לבין נתניהו. צילום: רויטרס
אסד. עוד עימות בינו לבין נתניהו. צילום: רויטרס



מלבד זאת, נטען על ידי ממשלו של אסד כי "האויב הישראלי חדר בשעה 8:51 בבוקר את המרחב האווירי שלנו, מצד הגבול הלבנוני, באזור בעלבכ, ובתגובה מערך ההגנה האווירי ירה לעבר מטוסיו, פגע פגיעה ישירה באחד המטוסים - ואילץ אותם להימלט. בשעה 11:38 ישראל שיגרה טילים מתוך האדמות הכבושות (כינוי בסוריה לגולן), שפגעו באחד המוצבים הצבאיים בפרברי דמשק, וגרם לנזקים ברכוש בלבד".



מלחמת המילים בין ישראל לסוריה מתרחשת, כאמור, על רקע העובדה שצה"ל השמיד סוללה שהייתה במרחק של 50 קילומטר ממזרח לדמשק, אשר ממנה על פי החשד, נורו טילים נגד מטוסים של חיל האוויר שחגו בשמי לבנון. מדובר צה"ל נמסר מיד לאחר התקיפה "הוחלט להשמיד את הסוללה, וכל המטוסים שבו בשלום".