סגן שגריר קוריאה הצפוניתלאו"ם, קים אין ריונג, הזהיר הבוקר (שלישי) כי המצב בחצי האי הקוריאני "הגיע לנקודת קריטית, ומלחמה גרעינית עלולה לפרוץ בכל רגע". סגן השגריר של המדינה המסוגרת אמר בוועדת האו"ם לפירוק מנשק כי פיונגיאנג היא המדינה היחידה בעולם שחשופה "לאיום גרעיני כה קיצוני באופן ישיר" מצד ארצות הברית מאז שנות ה-70, והוסיף כי למדינתו יש את הזכות להחזיק בנשק גרעיני לצורך הגנה עצמית.



מלבד זאת, הוא הצביע על תרגילים צבאיים בקנה מידה גדול הנערכים מדי שנה, תוך שימוש ב"נכסים גרעיניים", וטען כי מה שמסוכן יותר מכך היא התוכנית האמריקאית לביצוע "מבצע חשאי שנועד לסלק את המנהיגות העליונה של קוריאה הצפונית".



טראמפ. צריך להיות מודאג? צילום: רויטרס
טראמפ. צריך להיות מודאג? צילום: רויטרס



מוקדם יותר השנה הוא הסביר כי קוריאה הצפונית "השלימה את בניית הכוח הגרעיני שלה, ובכך הפכה למעצמה גרעינית, בעלת אמצעי שיגור לטווחים שונים, כולל פצצות אטום וטילים בליסטיים בין יבשתיים".



לדבריו, "כל יבשת אמריקה נמצאת בטווח האש שלנו, ואם ארה"ב תעז לפלוש לטריטוריה הקדושה שלנו, אפילו בסנטימטר אחד, היא לא תימלט מעונש חמור בכל חלק בכדור הארץ".



קים ג'ונג און. "כל יבשת אמריקה נמצאת בטווח האש". צילום: רויטרס
קים ג'ונג און. "כל יבשת אמריקה נמצאת בטווח האש". צילום: רויטרס



בתוך כך, מתברר כי ארה"ב לא פוסלת שיחות עם קוריאה הצפונית. למעשה, מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון הצהיר רק לפני כיומיים כי "המאמצים הדיפלומטיים שמטרתם לפתור את המשבר בקוריאה הצפונית יימשכו עד נפילת הפצצה הראשונה".



מומחים: "כלכלת קוריאה הצפונית לא תחזיק מעמד זמן רב"


"קוריאה הצפונית כה חלשה, שהכלכלה שלה לא תחזיק מעמד זמן רב תחת סנקציות קשוחות מצד האו"ם", כך קבע בכיר צפון קוריאני לשעבר, בהופעה הפומבית הראשונה שלו בארה"ב.



"אני לא יודע אם קוריאה הצפונית תוכל לשרוד שנה תחת העיצומים של האו"ם. הרבה אנשים ימותו", אמר ריו ג'ונג הו. הוא הסביר כי "אין מספיק מה לאכול שם", וטען כי הנסקציות "חסמו לחלוטין" את אפשרויות המסחר, תוך אילוץ הממשלה לשלוח עשרות אלפי פועלים לחו"ל. בנוסך, הוא אמר כי בתים רבים במדינה לא מחוברים בחשמל, בעוד העיר הבירה זוכה לאספקה של שלושה עד ארבע שעות חשמל ביום.