האם מפלגת מרצ תחדל להיות מפלגה ציונית? אילן שדה, פרופ' למתמטיקה ולמדעי המחשב, הודיע כי בכוונתו להתמודד בפריימריז הבאים במרצ על מקום ברשימת המפלגה לכנסת. אלא שהוא עושה זאת עם הצעה מעניינת, שספק אם חברי המפלגה יאהבו: למזג את מרצ עם מפלגת חד"ש.

פרופ' שדה (64) הוא בעל תואר שלישי מאוניברסיטת תל אביב במתמטיקה ומדעי המחשב ותואר שני בהנדסת חשמל בטכניון ובאוניברסיטת תל-אביב ותואר שני במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב. הוא שירת כקצין בחיל התותחנים וכמהנדס. עסק במחקר ופיתוח ובהוראה אקדמית בישראל ובחו"ל וכן ניהל מספר חברות הזנק.
שדה מבקש, לדבריו, לחזק את הזרם הרדיקלי הלא-ציוני במרצ והוא יתמודד בסוף החודש גם על מושב בוועידת המפלגה מטעם מחוז תל-אביב.

בפנייה שנשלחה לחברי מרצ אומר שדה: "המודל שלי הוא "סיריזה" – מפלגת שמאל רדיקאלית ביוון, שהצליחה לנצח בבחירות. ברני סנדרס הוכיח, כי הדבר אפשרי אפילו במדינה קפיטליסטית כמו ארה"ב. זה אפשרי גם כאן. לשם כך, צריך מנהיגות חדשה, משכילה ולוחמת שתאמר את האמת ללא כחל וסרק".
אילן שדה קורא לחיבור בין מרצ וחד"ש. להערכתו, למפלגת משותפת כזו יש פוטנציאל של 15 מנדטים: "השמאל הציוני בפשיטת רגל. לכן, צריך שמאל רדיקלי שאיננו ציוני. לכן צריך מרצ חדש".