דבריו של יו"ר מפלגת העבודה לפיהם לא ישב עם הרשימה המשותפת בקואליציה ולא יפנה יישובים במסגרת הסכם שלום עם הפלסטינים גרמו לסערה רבה, בעיקר בשמאל. פרשן חדשות 10, רביב דרוקר, הצטרף למותחי הביקורת, כשאמר הערב (שלישי) בתוכנית "לונדון וקירשנבאום", כי דבריו של יו"ר העבודה הם טעות קשה. "זה מריח כמו התחפשות ומיעוץ אסטרטגי וזה מריח חסר אותנטיות", אמר דרוקר. "זה יכול לפגוע בגבאי כי זה שוחק את הקלף המרכזי שלו של 'אני פוליטיקאי חדש, אני פוליטיקאי אחר, אני אומר את האמת בפנים, אני שונה'. 
יאיר לפיד גרם לעצמו נזק אסטרטגי בזה שהוא התחפש למישהו לא כל כך אנטי-דתי עם הסיפור של הפרשת חלה וההליכה לכותל. זה נתפס כהתחפשות, כמה שלפיד נשבע שזה אמין ואותנטי". 
"אותו דבר בקשר לגבאי. הגרסה של שלו היא שהוא בכלל לא התחפש: 'אני אומר את אותם דברים כל הזמן'. הוא מצביע על ראיון שהוא נתן לנחמה דואק שיש בו אמירה דומה - 'אלו תמיד עמדותיי' והוא אומר שהוא נשבע שאין פה יועץ אסטרטגי ואין פה סקרים. אחת משתיים: או שהגרסה הזו לא נכונה ואני מקווה בשבילו שזו לא האמת, או שזה ניהול תקשורתי אסטרטגי פוליטי מאוד רשלני כי זה צבר של התבטאויות". 

דרוקר הזכיר שהייתה לגבאי עוד התבטאות לפיה אין פרטנר בצד הפלסטיני: "הוא הטיל ספק באפשרות של פרטנר. הבעיה היא שזה עומד בניגוד לאמירות שלו בקמפיין. אני ראיינתי אותו בעצמי באיזה פאנל של 'הארץ' והוא דיבר על שתי מדינות לשני עמים וחילופי שטחים. אין דרך לעשות את זה בלי פינוי שטחים. מי שאומר דבר כזה לא מבין דבר ולא חצי דבר בסיפור הזה". 
לגבי דבריו של גבאי על הרשימה המשותפת, אמר דרוקר כי זה דבר אחד לומר ש'לא אשב עם בל"ד' ודבר אחר להגיד ש'לא אסתייע בחד"ש'.
לדברי הפרשן הבכיר, גבאי עוקף את לפיד בסקרים לא בגלל שהוא מוכר יותר או רהוט יותר אלא כי הוא נתפס כיותר אותנטיי. "יש בו משהו חדש וזה נתפס כאמין. אם הוא שוחק את הנכס הזה לא נשאר לו הרבה. האם נכון למועמד לראשות הממשלה לחתוך למרכז? ברור שכן, אבל אם אתה אומר שלוש התבטאויות כאלה תוך שבוע זה נראה בוטה מדי, חמוץ מדי לא אותנטיי".