על רקע חתימת הסכם הפיוס בין חמאס לפתח, ולאחר שיו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי טען כי "אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבים פינוי יישובים יהודים במסגרת הסכם שלום", טען הבוקר (רביעי) בגל"צ שר החינוך נפתלי בנט כי "יחיא סינוואר הוא הבן לאדן שלנו, אסור לקיים מו"מ עם הממשלה הפלסטינית החדשה". מלבד זאת, הוא חיזק את דברי גבאי, כשאמר: "אני מברך אותו, הדעות של מפלגת העבודה לדורותיה דומות לשלו". 



"מי שחתם על הסכם הפיוס זה חסן אל עארורי, אדריכל החטיפה והרציחה של שלושת הנערים", קבע בנט, שהסביר: "הרעיון שאנחנו ננהל משא ומתן מול רשות שנשענת על חבורה רוצחים - זה לא מתקבל על הדעת".



לטענתו, "אנחנו מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית, אבל עד היום לא הטלנו וטו על מו"מ. אני קורא מכאן לליכוד לעבור לדרך של החלת הריבונות על יהודה ושומרון. אני רואה שאנו פעם אחר פעם מצליחים לממש את המדיניות שלנו, אם זה בהשמדת המנהרות בצוק איתן, אם זה בהחזרת חיילים משוחררים לכלא, וגם עכשיו באימוץ העמדה שלנו בנושא הזה. אנחנו צריכים עכשיו ליישם דרך חיים".



אבי גבאי. "דיעותיו דומות לאלו של העבודה לאורך רב שנותיה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אבי גבאי. "דיעותיו דומות לאלו של העבודה לאורך רב שנותיה". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ואולם, הוא הצהיר כי הוא "בעד המשך התיאום הביטחוני באזור יהודה ושומרון, הוא טוב לנו ולהם, ומשרת את ביטחון אזרחי ישראל. אבל משא ומתן מדיני במתכונת שראינו ב-2014 למשל לא יקום ולא יהיה. אמרנו את הדברים האלה בצורה פשוטה".



הוא הוסיף כי "הנשיא טראמפ אמר בעצמו שחמאס ארגון טרור. אני משוכנע שלא הוא ולא אף אחד אחר ירצה שננהל מו"מ עם מחבלים רוצחים. אני אגיד עוד משהו - שנים אנו נאבקים בדה-לגיטימציה או לגיטימציה של חמאס, כי בעולם יש כאלה שאומרים שזה ארגון לגיטימי, אך הצלחנו למצב אותו כארגון טרור. הממשלה החדשה היא ממשלת טרור. ממשלה שנשענת על מפלגה כמו אל קעידה למשל - האם ארה"ב הייתה מנהלת מו"מ עם ממשלה כזו? יחיא סינוואר הוא הבן לאדן שלנו. אם מדינת ישראל חפצת חיים היא לא תישא ותיתן עם ישות טרוריסטית".



"חמאס רוצה לאמץ את מודל חיזבאללה - ללכת עם ולהרגיש בלי. ממש בדקות אלה הם חופרים מנהרות לעברינו ובונים רקטות, אבל לומר במקביל לעולם שיש להם ממשלה לגיטימית. חיזבאללה שווה לבנון, ובדיוק אותה נוסח אנחנו מקבלים פה. אם הרשות הפלסטינית נשענת על חמאס היא שווה לו. כל הרשות מוכרזת כרשות טרוריסטית".



סינוואר. "הבן לאדן שלנו". צילום: רויטרס
סינוואר. "הבן לאדן שלנו". צילום: רויטרס



בתוך כך, הוא לשינוי בעמדת הנהגת המחנה הציוני ביחס לפינוי יישובים יהודים באיו"ש. "אני מברך גם את יאיר לפיד וגם את אבי גבאי שמאמצים את הקו שאנחנו מציבים, ואני מזכיר רק שכשבאנו ב-2013 כל המדינה באה ברכבת דוהרת לכיוון של מדינה פלסטינית. היום, בעצם שינינו את המגמה המדינית, ואני שמח שגם השמאל מאמצים את הדעות שלנו. אני חייב לומר שמפלגת העבודה לדורותיה הייתה הרבה יותר קרובה בדעותיה לאלו של גבאי היום".



מלבד זאת, בהתייחס לביקורת החריפה שהעביר ראש הממשלה בנימין נתניהו על "ההדלפות" מהמשטרה, תוך שהוא יוצא נגד המפכ"ל רוני אלשיך, אמר בנט: "מתקפה על מפכ"ל המשטרה וגם על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא מקובלת, אך במקביל, הדלפות הן לא לגיטימיות".