יו"ר יש עתיד יאיר לפיד חזר הבוקר (רביעי) בגל"צ על הצהרתו לפיה "ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר בפרשת הצוללות". לדבריו, "אני סומך על היועמ"ש ואומר לו שלא תהיה לו ברירה, אלא לחקור את רה"מ בתיק 3000. אני מדבר מתוך הכרת הנתונים ופרטי החקירה". מלבד זאת, הוא טען כי "השמאל לא ינצח פה יותר בחירות".



"יש שאלות שאין עליהן תשובה. אין דרך בעולם שהוא לא ייחקר", קבע לפיד, שהסביר: "אם האנשים הכי קרובים אליך נחקרים - יזמינו אותך לפחות לעדות. יש שאלות מאוד חמורות כמו למה הוא אישר למצרים לבנות צוללות ואיך הוא לא ידע שהאיש הכי קרוב אליו מייצג את הגרמנים".



"יש פה שתי אפשרויות", הוסיף לפיד. "האפשרות הנוראית אומרת שראש הממשלה הוא חלק מעסקה מושחתת. אני מתפלל לאל עליון שלא היה כזה דבר. האפשרות השנייה היא שעל פי עדותו אין לו מושג מה נעשה אצלו. הוא אומר שהוא לא יודע מה עושים עוזריו ושותפיו. לאט לאט מתברר שכל סביבתו גונבת פרוסה מהעוגה והוא לא יודע מה נעשה סביבו. במובן מסוים אפשר להבין את זה כי זה מה קורה אחרי ארבע קדנציות - בסוף יש השחתה". 



נתניהו. "ייחקר בפרשת הצוללות". צילום: רויטרס
נתניהו. "ייחקר בפרשת הצוללות". צילום: רויטרס



הוא הוסיף כי "היה תמוה בעייני בזמנו, שמודיעים מראש מי חשוד ומי לא כשמתחילים חקירה. אבל אני אומר שוב- מסרתי עדות ואני לא יכול לפרט, אך אין מצב שהוא לא יוזמן לחקירה פרשת הצוללות. זה ביטחון המדינה ולא זוטות". 



לטענתו, "אנחנו שוקעים בביצה. תחשוב מה אתה יודע ולא מה היועמ"ש יודע. יושבים בישיבות בטיסנקרופ עם עורך דינו, יועצו הקרוב ביותר של ראש הממשלה והוא מייצג את הצד השני. שמרון היה האדם היחיד שניהל מו"מ מולנו ביחס לכניסה לקואליציה. אני סומך על היועמ"ש ואני אומר לו שלא תהיה לו ברירה, אלא לחקור את נתניהו בפרשת הצוללות. אני מדבר מתוך הכרת הנתונים ופרטי החקירה, אך לא נפגע בחקירה ברדיו". 



שמרון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
שמרון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



מלבד זאת, הוא התייחס גם להצהרת הקבינט הביטחוני לפיה ישראל לא תנהל משא ומתן עם הממשלה הפלסטינית החדשה. "אנחנו שנים אומרים שאנחנו לא מוכנים למשא ומתן עם תנאים מוקדמים, ועכשיו אנחנו מציבים תנאים מוקדמים. היינו צריכים להתחיל משא ומתן, ובמהלכו לומר שאנחנו דורשים לפרק את הזרוע הצבאית של החמאס. אין אף אחד בעולם שהיה מתנגד, ואז הכל היה מתפוצץ בגללם אם הם היו פועלים כך. מדובר פה ברווח מדיני שיכולנו להרוויח וזרקו אותו לפח בשל פוליטיקה קטנה".



בתוך כך, הוא הכריז גם כי להערכתו אין למחנה המחנה הציוני סיכוי אמיתי לנצח בבחירות. "ההבדל בינינו לבין העבודה הוא גדול. כשהם יגנו את פעילות "שוברים שתיקה" בחו"ל וכשהם יגידו את מה שהם חושבים על ההסתדרות אז נדבר. יש הבדלים בינינו לבין העבודה ובינינו לבין הליכוד. השמאל כבר לא ינצח בחירות פה. אבי גבאי ושלי יחימוביץ' לא ינצחו בחירות".