שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים הערב (רביעי) סיור במועצה המקומית בנימין ביהודה ושומרון, וקיים במקום מסיבת עיתונאים, במהלכה התייחס לנושאי היחסים עם רוסיה, הנוכחות האיראנית בסוריה והבנייה בהתנחלויות. בנוגע לפרסום מהבוקר, בו נטען כי יש בין ישראל לבין רוסיה מחלוקת בנוגע לאזור החיץ בין הגבול לבין האזורים בהם כוחות איראנים וכוחות החיזבאללה יוכלו להקים מחנותיהם, הכחיש ליברמן שיש מחלוקת וטען כי מדובר בהמצאה של התקשורת.



 "לא הייתה שום מחלוקת על אזור חיץ, אני לא יודע מאיפה זה צץ, זה פשוט מה שנקרא לא דובים ולא זבובים", הוא אמר והוסיף כי "האיראנים מנסים להשתלט על סוריה, מנסים להתבסס שם, להיות הכוח הדומיננטי ואנחנו לא נאפשר זאת. אנחנו מודעים לכך ובהחלט יש לנו את כל הכלים להתמודד עם האתגר הזה".



ליברמן וסגן שר הביטחון אלי בן דהן בביקור ביהודה ושומרון, צילום: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון
ליברמן וסגן שר הביטחון אלי בן דהן בביקור ביהודה ושומרון, צילום: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון



"נתונים שמזמן לא ראינו כמותם"



בנוסף לכך ליברמן התייחס, כאמור, לבנייה בהתנחלויות ואמר כי הבנייה בשנה האחרונה היא ברמה שלא הייתה מאז שנת 2,000. "מאז תחילת שנת 2017 יש כרגע בבנייה בפועל כ-3,000 יחידות דיור, וכ-7,500 הן אישורי תכניות בשלב כזה או אחר. גם במועצת התכנון העליונה שהסתיימה היום ובאמת הייתה עבודה לא פשוטה שלשום, אתמול והיום - ברוך השם הגענו לנתונים שמזמן לא ראינו כמותם, ואני שמח שסגרנו את כל אותן התחייבויות של כל הממשלות הקודמות בכמה נושאים כמו שאמרתי, בית-אל, מגרון וכך הלאה".



"יש בנייה בפועל, אמרתי, אנחנו עובדים בקצב שלא היה כמותו מאז שנת 2000. זה מופיע בכל המסמכים כמה תוכניות בנייה וכמה בנו בפועל בכל שנה ושנה. כל מה שיש לנו כיום ביהודה ושומרון זה קצב הרבה יותר גבוה מכל מה שידענו. נכון שאתה לא יכול לספק מאה אחוז דרישות, אבל בסופו של דבר כמו שאמרתי, דברים שהיו תקועים שנים, הנושא בעמונה התגלגל 8 שנים, בבית-אל 5 שנים, מגרון כל כך הרבה שנים. כרגע אנחנו בשלבי תיכנון, מסיימים את עוקף חווארה, אל-ערוב, בואו נגמור את התכנון המפורט. כולם רוצים הכול בו זמנית וזה לא עובד ככה. אנחנו נמצא תקציבים ומענה, כבישים עוקפים זה חלק אינטגראלי מאותה תוכנית כוללת של ביטחון ביהודה ושומרון, ובהחלט ניתן לזה מענה. אין ספק שכביש חווארה, שאני מניח שאנשים מכירים מה זה לנסוע לאיתמר, זה באמת צורך ביטחוני. נמצא פתרונות גם לזה. זו הפעם הראשונה שאנחנו עובדים על תוכנית כוללת, כמו שאמרתי, מתאורה של כבישים עד לשב"מים ומערכת אחת כללית של כבישים עוקפים: