בעקבות הודעתה אתמול של חברת הכנסת זהבה גלאון כי ברצונה לפרוש מהכנסת על מנת להשקיע את מירב זמנה בקידום הפריימריז הפתוחים במרצ, איילה חסון שוחחה עמה היום (חמישי) ב-103fm ושמעה על תחושותיה בעקבות החלטתה. "לא קל לי, לא ישנתי הלילה בעקבות ההודעה שלי. אני עוד כמה דקות יוצאת לכיוון יושב ראש הכנסת למסור את מכתב ההתפטרות ולצאת לאזרחות", סיפרה גלאון.



"אני מאד אוהבת את הכנסת, הזירה הזו הייתה כל החיים שלי ב-16 השנים האחרונות. יש לי אחריות למפלגה, אני כיו"ר 'מרצ' מנסה לקדם מהלך לפתיחת השורות לכנסת ולשנות השיטה קיימת כדי שהשמאל ימצא את עצמו ב'מרצ', לא ב'מחנה הציוני' ולא ב'יש עתיד'. נכשלתי, לא הצלחתי לעשות זאת בשלט רחוק, הייתי עסוקה בכנסת ולא הספקתי לדבר אחד על אחד עם חברי הוועידה, כאלף איש המכתיבים את הרשימה, היו"ר והשיטה".



עוד הוסיפה גלאון, כי תשקיע את כל זמנה בשביל להעביר את ההחלטה על הפריימריז הפתוחים במפלגה. "אני החלטתי שאני הולכת להיפגש עם 700-800 חברים מהוועדה, אני טוטאלית ואני לא יכולה לעשות חצי עבודה", אמרה, "יש לי אחריות לדבר הזה והחלטתי שאני חייבת לעשות מעשה. אם היינו פותחים את השורות ומאפשרים לאנשים להתמודד זה היה יוצר 'באז' בציבור. הבנתי שאם אני רוצה לקדם מהלך ולשנות משאבים אני צריכה לוותר על תפקיד. היו לנו במרצ עד כה שתי הצבעות, הראשונה בה הצעתי לשנות את השיטה וקיבלתי תמיכה של רק 44% והצבעה נוספת שקראה להדחתי וזכתה ל- 55% בעוד שהיה נדרש 60% כדי שאתפטר". 




"זו הייתה תוצאה קשה מאד עבורי ובעקבותיה הבנתי שאם אני רוצה לשנות את השיטה אני צריכה לתת את כל כולי. מי שמתנגד להצעה שלי באופן מפורש הוא ח"כ אילן גילאון ואני גם יודעת שח"כ תמר זנדברג הצביעה נגדי, מהרגע שהצעתי לפתוח את השורות ספגתי אש. אתמול הייתי בחיפה עם חבריי ואמרתי להם ש'מרצ' תמיד הייתה זו שצעדה קדימה ולפתע היא הפכה למועדון סגור".

"נתניהו יריב שנותן פייט רציני"

על דבריו של אבי גבאי שפורסמו השבוע וקריצתו לימין השיבה גלאון: "אני חושבת שיש הזדמנות למרצ ואף שקלתי לשלוח פרחים לאבי גבאי אך אם נשאר סגורים נמשיך להזדנב מאחור. אנחנו יכולים להביא 10 מנדטים ויותר וליצור קואליציית מרכז. הכרזתי שאם לא אצליח להעביר את ההחלטה אתפטר מתפקידי כיו"ר אך אני מאמינה בדרכי ובצעדיי. אני רואה בזה כקרב חיי על עתיד השמאל בישראל".

"נתניהו יריב שנותן פייט רציני", אמרה בהתייחסה לראש הממשלה, "הוא אינטליגנט וחכם שמואשם בשחיתות לא קלה, מסית ומדיח אך יריב שאי אפשר לזלזל בו. אני רוצה שהוא ילך הביתה אך אני לעולם לא מזלזלת בו. על יאיר לפיד אני לא בטוחה שיש לי דעה ואני עדיין נותנת צ'אנס לאבי גבאי, הוא לא בר השוואה לרבין אך אני מקווה שיחד נחליף את השלטון. כל אנשי ימין והמרכז צלצלו אליי וברכו אותי בהצלחה בדרכי החדשה, למרות יריבותנו הפוליטיות אנחנו מאד מעריכים אחד את השני".

עריכה: איתמר זיגלמן