הקרב על קולות המרכז נמשך: יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס היום (חמישי) לדבריו של חבר הכנסת ויו"ר סיעת המחנה הציוני, יואל חסון, שטען כי חרדים לא צריכים להתגייס לצבא, ואמר כי מדובר בזניחת הציונות. "בעקבות אבי גבאי, גם יו״ר הסיעה החדש שלו (יואל חסון, מ.א.) הודיע היום שגיוס לצה״ל אינו ערך בעיניו. אין בעיה, רק שיורידו את המילה 'ציוני' משם המפלגה שלהם", כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו.



בתגובה לכך, פרסם ח"כ חסון את דבריו וטען כי לפיד סילף אותם, ובנוסף לכך פרסם תמונות משירותו הצבאי של יו"ר המחנה הציוני החדש, אבי גבאי, בהם במוצב הבופור שבלבנון, תוך ציון שלפיד עצמו לא שירת בתפקיד קרבי, ו"ייתכן וצילם את גבאי לעיתון המחנה". 






"ההבדל ביננו לעבודה - גינוי 'שוברים שתיקה'"



הציוץ של לפיד מצטרף לאמירתו נגד גבאי אתמול, אז אמר כי אין לגבאי ולעבודה סיכוי לעמוד בראשות ממשלה. "ההבדל בינינו לבין העבודה הוא גדול. כשהם יגנו את פעילות "שוברים שתיקה" בחו"ל וכשהם יגידו את מה שהם חושבים על ההסתדרות אז נדבר. יש הבדלים בינינו לבין העבודה ובינינו לבין הליכוד. השמאל כבר לא ינצח בחירות פה. אבי גבאי ושלי יחימוביץ' לא ינצחו בחירות".



כזכור, זהו לא העימות הראשון אליו נקלע גבאי בעקבות דבריו בימים האחרונים. רק ביום שני האחרון אמר יו"ר המחנה הציוני בראיון לערוץ 2 כי במסגרת הסכם שלום עם הפלסטינים הוא לא בהכרח יפנה התנחלויות וינסה למצוא פתרון "שלא מחייב פינוי".  בתגובה לכך, יו"ר 'התנועה' ושותפה בכירה במחנה הציוני, ח"כ ציפי לבני, תקפה בקבוצה פנימית את דבריו. "מבהירה שהאמירה של גבאי שלא יפנה ישובים בהסכם שלום היא עמדת יו"ר העבודה בלבד", כתבה לבני. "זאת אינה עמדתי, לא עמדת התנועה ולא עמדת המחנה הציוני".