ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך היום (חמישי) את ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, שקרא הבוקר לחמאס להתפרק מנשקו כחלק מתהליך הפיוס הפלסטיני. "אני מבקש לברך על הודעת הממשל האמריקני בוושינגטון. אני שמח שג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא טראמפ, הבהיר באופן ברור שהחמאס חייב להתפרק מנשקו, להכיר בישראל, ולקיים החלטות בינלאומיות קודמות" אמר נתניהו בטקס לציון 100 שנים למותה של שרה אהרונסון בזיכרון יעקב, והוסיף כי "ארה"ב הבהירה שכל ממשלה פלסטינית צריכה להיות מחויבת לעקרונות הללו. אנו רוצים בשלום, אנו רוצים בשלום אמיתי, ודווקא משום כך לא ננהל משא ומתן עם ארגון טרור בתחפושת מדינית".



בנאומו, נתניהו התייחס להודעה שפרסם גרינבלט הבוקר ובה אמר כי "חיוני שהרשות הפלסטינית תוכל לקבל אחריות אזרחית וביטחונית מלאה, אמיתית ובלתי מעורערת ברצועת עזה, אנו פועלים יחד לשיפור המצב ההומניטרי של הפלסטינים החיים שם. ארצות הברית חוזרת ומדגישה את החשיבות של דבקות בעקרונות הקוורטט".



"כל ממשלה פלסטינית חייבת להתחייב באופן חד-משמעי ומפורש לאי-אלימות, להכיר במדינת ישראל, לקבל הסכמים קודמים בין הצדדים - כולל פירוק מנשק - ולהתחייב למשא ומתן לשלום. אם החמאס ימלא תפקיד כלשהו בממשלה הפלסטינית, עליו לקבל את הדרישות הבסיסיות הללו", הוסיף.



לעומת נתניהו, חמאס דחה את דברי גרינבלט, וטען כי מדובר בהתערבות פנימית בענייני הפלסטינים. בכיר הארגון, באסם נעים, אמר כי "מדובר בהתערבות בוטה בעניינים הפלסטינים, מאחר ולעם שלנו הזכות לבחור בממשלתו לפי באינטרסים האסטרטגיים שלו". נעים הוסיף כי "ההודעה של גרינבלט מנוגדת להצהרה קודמת שלו בעניין התמיכה בפיוס הפלסטיני. ההודעה החדשה באה בלחץ ממשלת בנימין נתניהו, הקיצונית הימנית, ומיישרת קו עם הודעה נתניהו מלפני יומיים".