לאחר הדחייה הארוכה בחתימה הסופית על עסקת הצוללות, גורמים יודעי דבר מסרו היום (שישי) למעריב כי ניתנה הסכמה של הגרמנים לעסקה, זאת על רקע חקירות בכירים ישראלים בחשד למעורבות בשחיתות סביב הנושא, בפרשה המכונה תיק 3000. 



לדברי אותם גורמים, התקיים תהליך מסודר שעסק בסוגיה המדוברת, במעורבות ישירה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ואנשיו ובשיתוף המל"ל ומשרד הביטחון.



סייג מרכזי שהוכנס להסכם הטרי הוא שלא יימצא דופי-פלילי בהתנהלות בעסקה של דרג מקבלי ההחלטות או הפקידות הבכירה שהיתה מעורבת בקבלת ההחלטות.



מנדלבליט. היה מעורב בתהליך. צילום: פלאש 90
מנדלבליט. היה מעורב בתהליך. צילום: פלאש 90



כזכור, רק לפני כשמונה ימים התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו, בחשבון הפייסבוק שלו, לפרסומים האחרונים בפרשת הצוללות, אשר מקשרים אותו ואת בן דודו, עורך הדין דוד שמרון, לפרשה באופן עמוק יותר משפורסם עד כה. בפוסט טען נתניהו כי פרסום זה, יחד עם פרסומים נוספים בנוגע למשפחתו שפורסמו במהלך החג, הם חלק מקמפיין מתוזמן נגדו, קמפיין שמטרתו להדיחו מראשות הממשלה, וטען כי מדובר ב-"פייק ניוז".



"בערב חג סוכות מוחזרה כתבת שער על רעייתי שרה, שכל הכותרות המכפישות בה יתבררו כמופרכות לחלוטין בשימוע", כתב נתניהו בפוסט, והוסיף כי לאחר מכן, "בערב שמחת תורה הם מיחזרו כתבת שער נגדי עם טענות של בוגי יעלון שכבר הופרכו על ידי פרקליט המדינה (שאמר שוב לפני ימים אחדים שרה״מ אינו קשור בשום צורה לפרשת כלי השיט ואינו חשוד בדבר). בין לבין הם מיחזרו כתבת רכילות מכפישה על בני יאיר. זה רק אני, או שגם אתם מזהים פה קמפיין?", שאל ראש הממשלה.



מספנות טיסנקרופ. צילום: AFP
מספנות טיסנקרופ. צילום: AFP



כשבוע וחצי לפני כן נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, השופטת עינת רון, החליטה להאריך את התקופה ראש לשכתו לשעבר של נתניהו דוד שרן לא יוכל לחזור לעבודתו בקצא"א, עד להודעה חדשה. שרן חשוד במעורבות בפרשה ונחקר על ידי יחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ).



כזכור, שרן נעצר בראשית יולי בחשד שקיבל שוחד במסגרת עבודתו בלשכת ראש הממשלה באמצעות היועצים האסטרטגיים צחי ליבר ונתן מור, וזאת כדי לקדם את ענייניו של עד המדינה מיקי גנור, המתווך והנציג של תאגיד טיסנקרופ הגרמני ממנו נרכשו הצוללות, ומי שהפך לעד מדינה בפרשה.