חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני) התייחסה הערב (שבת) לטענות שהועלו כלפיה השבוע, כאילו היא מבקשת לפרק את התא המשפחתי ההטרוסקסואלי. מיכאלי אמרה בראיון ל'פגוש את העיתונות' בערוץ 2 כי המשפחה הגרעינית אינה מקום בטוח לילדים וכי "כל ילד חמישי עובר התעללות" ולכן יש לאפשר "סוגים" נוספים של משפחות.



"ימים לא פשוטים, לא פשוט שמייחסים לי דברים שלא אמרתי שאני לא חושבת ולא מאמינה בהם. אומר משפט שאי אפשר להתווכח - משפחה גרעינית היא המקור הכי פחות בטוח לילדים", אמרה מיכאלי וחזרה על הטענה כי ילד אחד מכל חמישה עובר התעללות. "זה לא אני, זה נתונים של משרד הרווחה, נתונים של מרכזי סיוע. אחד מכל חמישה ילדים עובר איזושהי פגיעה".



"משפחה יכולה להיות דבר נפלא, לא אמרתי שצריך לפרק את כל המשפחות הגרעיניות, צריך להתמודד עם זה ולא לטאטא את זה מתחת לשטיח, צריך לטפל בזה", הוסיפה. "זה לא קורה בגלל שאנשים רעים אלא בגלל מצוקות, טראומות מהילדות. הורות זה דבר נהדר אך גם מאוד משברי".



חברת הכנסת מהמחנה הציוני הגיבה לביקורת נגדה על אמירתה כי המדינה צריכה לקבוע קריטריונים מי יכול להקים משפחה. "יש חוק חינוך חובה: המדינה החליטה שאת צריכה לשלוח את הילדים לביה"ס", אמרה. "לפני 20 שנה הורים היו מרביצים לילדים ומתנגדים לכל התערבות חיצונית. מה שעולה מהדברים שאמרתי זה שמי שעושה ילד צריך להיות מחויב לגדל אותם אסור שהורים יפקירו את הילדים שלהם". 

 
מרב מיכאלי. צילום: פלאש 90
מרב מיכאלי. צילום: פלאש 90
  
העיתונאית לשעבר התעקשה כי "המודל ההטרוסקסואלי" נכפה על אזרחים במדינה. "אני אומרת שכמו שבאתי ואמרתי לפני 20 שנה שכל אישה שלישית עוברת תקיפה מינית זה כאילו מקובל ומובן מאליו שאנחנו לא אמורים לפגוע בילדים שלנו", אמרה מיכאלי. "זה לא קורה, ולכן, כן, הגיע הזמן לטפל בזה ולדבר על זה. המשפחה יכולה להיות מקום נהדר, צריך להרחיב את האפשרויות: אם זה אבא ואבא, אמא ואמא. לא צריך לכפות את המודל של הזוגיות ההטרוסקסואלית על כולם". 

ח"כ מיכאלי הוסיפה כי יש להתיר בחוק נישואים אזרחיים ולאפשר "יותר סוגים" של משפחות. "אנחנו הדמוקרטיה האחרונה בעולם כולו שאין בה נישואין אזרחיים", אמרה. "צריך לדבר על האספקטים הכלכליים: כל זוג שלישי מתגרש, כנראה יש בזה בעיה. השרה שקד העבירה תקנות לשינוי האופן בו מתקיימים גירושים בישראל. זה זירת קרב שהורסת ילדים וילדות. צריך לבחון את הדברים האלה מחדש בשביל לעשות אותם כמקום יותר טוב ולאפשר יותר סוגים ממשפחות".