שר הביטחון משה בוגי יעלון התייחס הבוקר (ראשון) בראיון בגלי צה"ל לזליגת הרקטות מסוריה בסוף השבוע האחרון ואמר כי "צריכים להיזהר ולשמור על האינטרסים". הוא טען: "המדיניות בשנים האחרונות היתה לא להתערב בנעשה בסוריה, והוכיחה את עצמה. פעלנו בנושא הרבה בלי לספר על זה, וצריך להמשיך ככה". לדבריו, אין ספק שאסד בטוח יותר בעצמו. "אני לא מאמין שהוא ישתלט על סוריה בסיוע איראן ורוסיה", אמר, "לא מתרשם שיהיה שקט, ואנחנו צריכים להגיב במדיניות מושכלת ואחראית".

לדברי יעלון, היתה שחיתות בפרשת הצוללות. "לא יודע מה יצליחו להוכיח ברמה הפלילית", הסביר, "אני בקיא בפרשת 3000 ולא סתם אמרתי שנתניהו צריך להתפטר לטובת המדינה". הוא הוסיף: "אוי לנו אם נגיע למצב שבו לא נוכל לקנות צוללות מגרמניה". 

גבול סוריה ישראל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
גבול סוריה ישראל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
כזכור, סוריה שלחה אמש שתי איגרות למזכ"ל האו"ם ולנשיא מועצת הביטחון בעקבות תקיפת צה"ל בקוניטרה, בתגובה לירי לעבר ישראל. "ישראל ביקשה מהטרוריסטים לשגר פצצות מרגמה לשטחה, כדי שתתרץ את הירי שלה", נטען בהודעות הסוריות. באיגרות של משרד החוץ הסורי נכתב כי "התוקפנות הישראלית החדשה על פרברי קוניטרה, היא פרק חדש בקשר בין הכיבוש הישראלי לבין ארגוני הטרור החמושים, וניסיון נואש לתמוך בארגונים הללו". ככל הנראה, הם מתכוונים בהודעתם למורדים נגד השלטון

עוד נכתב: "סוריה שבה ומזהירה מההשלכות החמורות של הפעולות התוקפניות החוזרות ונשנות האלה שאי אפשר להסביר אותן, אלא כתמיכה בטרור ובארגוני הטרור הפושעים, בניגוד להחלטות מועצת הביטחון". משרד החוץ הסורי הוסיף, כי "סוריה מופתעת מחוסר התגובה של מועצת הביטחון להפסיק את התוקפנות הישראלית ולגנות אותה, מאחר והיא מהווה פגיעה ביסודות עקרונות האו"ם והחוק הבינלאומי".
צבא סוריה טען כי "האויב הישראלי תקף אחד המוצבים בפרברי קוניטרה, לאחר שביקש מהטרוריסטים לשגר פצצות מרגמה לאזור ריק בתוך האדמה הכבושה". סוכנות הידיעות הסורית "סאנ"א" ציטטה את ההודעה ודיווחה כי "האויב הישראלי תקף הבוקר את אחד המוצבים שלנו וגרם לנזקים. התוקפנות הזו באה במסגרת התיאום בין האויב הישראלי לבין ארגוני הטרור בסוריה, שהיא תומכת בהם שכן יחידות הצבא הסורי תפסו עשרות פעמים נשק ואמל"ח ישראלי בתוך המאורות של ארגוני הטרור, האחרון בהם בעיר אל-מיאדין שבפרברי דיר א-זור בשבוע שעבר".