אלוף במילואים (במיל') עמירם לוין פתח הבוקר (ראשון) בכאן ב' ובתכניתם של נסים משעל, דרור רפאלי ולאה גולדין ב-103FM במתקפה יוצאת דופן על ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו, שלדבריו "מדרדרים את ישראל למלחמה, סיבובי ירי או הסלמה". הוא הוסיף כי "במקום לנהל מדיניות שקולה ולפעול עניינית, תוך הפעלת כל המנגנונים הדיפלומטיים החשאיים שלנו, אז עושים יחסי ציבור בהתלהמות ומחממים את הגזרה, תוך העמדת אתגר מיותר לסוריה ולאיראן".



המתמודד שפרש מהפריימריז במפגלת העבודה הסביר כי "אתמול ככל הנראה לא הייתה זליגת ירי ואילצו אותם להגיב. החוסן של מדינת ישראל בנוי על עבודה שקטה, אך כשאתה נכנס להצהרות שאין לך כיסוי עליהם ואתה לא עומד בהם זה סימן לחולשה".



נתניהו. "מדיניות מתלהמת". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו. "מדיניות מתלהמת". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לטענתו, "פעולות הצבא היו נכונות כשהן היו מדודות. התוספת שלהן שבאה לזכות בכותרות ובקרדיט מצד כל מיני קיצונים זו הטעות. ככה מתחילה הידרדרות. ההתלהמות אחרי התקיפות לא נכונה. מדי פעם צריך להתאפק. הדיבורים הם ההתלהמות, העובדה שאנו מנסים להכתיב לאיראן אם אנחנו מנסים להתבסס בסוריה או לא בדיבורים והצהרות זו הבעיה. טראמפ למשל, טען שימנע נשק גרעיני מאיראן ושיפעל מול משמרות המהפכה - למה אנחנו צריכים לצעוק ולא לפעול בשקט? למה לחמם את כל העולם?".



בתוך כך, בהתייחס להחלטת הקבינט הביטחוני לא לנהל מו"מ עתידי עם הממשלה הפלסטינית החדשה, טען אלוף פיקוד צפון לשעבר כי "צריך לזרוק את הכדור למגרש של חמאס. למה אנחנו הופכים לסרבנים ולא זורקים את הכדור למגרש שלהם?".




לדבריו, הרשות הפלסטינית לא חופרת מנהרות. הממשלה הפסיקה לדבר עם הרשות הפלסטינית. על מי הם עובדים? ביבי צועק שהוא לא מדבר על החמאס, אך הוא מדבר איתם על החזרת השבויים, וזה בסדר, אבל ההתלהמות הזו מחממת את הגזרה וסוגרת כל סיכוי להסדרים. נכון, אין שלום קרוב, אבל אנחנו היום הסרבנים והקיצוניים לשלילה, וכך אנו מדרדרים את המדינה להסלמה, סיבובי ירי או מלחמה".

אבו מאזן והנייה. "למה להיות סרבנים?". צילום: רויטרס
אבו מאזן והנייה. "למה להיות סרבנים?". צילום: רויטרס


מלבד זאת, הוא תקף את התנהלות נתניהו במהלך מבצע צוק איתן: "זה היה אחד הכישלונות הגדולים שלנו בשנים האחרונות. במקום להתלהם ולצעוק בואו נעשה עבודה יסודית. כשמתכוננים בשקט מוכנים יותר טוב, וזו הרתעה טובה יותר מצעקות. ביבי מעדיף כרגע כותרות, אם להוריד את הכותרת הקשה מאתמול או לרצות את הקיצוניים. אני מסתכל על ביטחון המדינה, ואת זה עושים בפעולה ארוכת טווח".

הוא הוסיף כי "הממשלה משפרת את מעמד הרשות הפלסטינית בדרישות שלה להציג את ישראל ככובשת, וסוגרת כל אפשרות להסדר. למה לא לומר לכם - דברו ביניכם, אם תוכיחו שפניכם לשקט ולשיפור רמת החיים של תושבי עזה, תמצאו את ידינו מושטת? אם נראה לאורך זמן שהרשות משתלטת על עזה נדבר על נמל, אבל למה שנהיה סרבנים?".

בנוסף, הוא הצהיר כי הוא "עוזר ככל יכולתי לאבי גבאי, אני חושב שאנחנו האלטרנטיבה היחידה. העזרה שלי אליו היא ללא תלות, אין לי שום הבטחות. אני חושב שאני מתאים להיות שר ביטחון, אך אין לי הבטחה בנושא. אנחנו רוצים ביחד להוביל שינוי כיוון של המדינה והדרך הזו עוברת דרך החלפת השלטון".