שעות לאחר דחיית הדיון הבוקר (ראשון) על הצעת החוק לאסור על חקירות ראש ממשלה מכהן (החוק הצרפתי), מתכננים מני נפתלי ואלדד יניב להפגין ביום רביעי הקרוב מול ביתו של השר משה כחלון. "ביום רביעי אנחנו באים בכל הכוח. אנחנו נתחיל את זה ביום רביעי ולא נניח לו עד שיזדקף ויזכור מה שהיה פעם. בלי כחלון אין ממשלה, כחלון צריך להגיד לביבי 'לך הביתה, אין לך תוקף מוסרי להמשיך להיות ראש ממשלה' - בדיוק כמו שביבי אמר לאולמרט בזמן החקירות", אמר אלדד יניב ל'מעריב אונליין'.



"זה לא חוק צרפתי ולא נעליים, זה החוק להצלת ביבי נתניהו מכלא מעשיהו. כחלון היה צריך לדפוק מכה חזקה על השולחן ולהגיד לו 'זה לא יעבור'. הוא לא אומר את זה - אנחנו ביום רביעי אצלו", הוסיף. הצעת החוק אמור לחול על חקירות עתידיות וכאלה שלא החלו אלא שלכך ענה יניב: "כשאנחנו רואים את ההיערכות הלאומית של ביטן, אמסלם ושותפיהם, אנחנו מבינים שזה יחול גם יחול - קדימה, אחורה, רטרואקטיבית, עד למתנות ב-1999. לא עשו אותנו באצבע".




"אין פה אופוזיציה, אנשים רדומים"




מני נפתלי גם התייחס להפגנה המתוכננת ומסר למעריב: "אין פה אופוזיציה, אין כלום. יש פה מלא חוקים שעוברים במחטף ואנשים הציעו לצאת ולהפגין, אחר כך יהיה מאוחר. אנחנו לא מדברים פה על פוליטיקה, אנחנו מדברים על דברים שאחר כך לא יוכלו להשתנות. חוק הג'ובים לדוגמה זו אשכרה שחיתות, מדובר במיליוני שקלים. כל שר יחליט מה קורה וזה לא משרת את הציבור".




אלדד יניב ומני נפתלי, מתכננים להמשיך להילחם. צילום: מרק ישראל סלם
אלדד יניב ומני נפתלי, מתכננים להמשיך להילחם. צילום: מרק ישראל סלם



"ביום רביעי נצא באוטובוסים - מירושלים ומתל אביב וניפגש ב-19:30 אצל כחלון בבית. כחלון עובד שלהם כבר, זה נגמר. אנחנו באים להגיד לו שהוא התקווה היחידה. אנשים שבחרו בו נתנו בו אמון והוא בוגד בהם, כמו כל הפוליטיקאים, אנחנו באים להעיר אותו. איילת שקד נלחמת אבל כחלון לא. נמתין ונראה, אנחנו בסך הכל מדליקים נורת אזהרה, כמובן בלי אלימות. אנשים פה רדומים", הוסיף.



על רקע ההתנגדות בקואליציה לחוק חקירות ראש הממשלה, התפתח הבוקר עימות קולני בין יו"ר הקואליציה דוד ביטן לבין שרת המשפטים איילת שקד. במהלך העימות הטיח ביטן בשקד: "אי אפשר לעבוד ככה". בסופו של דבר, בעקבות העימות הוחלט בין השניים כי כל הצעות החוק הפרטיות של חברי הקואליציה, כולל החוק המדובר על איסור חקירות של ראש ממשלה מכהן, לא ידונו היום בוועדת השרים לענייני חקיקה ויידחו לפחות בשבוע.



שרת המשפטים שקד התנגדה להעלות היום את ההצעה להצבעה ואמרה כי מאחר ומדובר בחוק יסוד, יש לקיים קודם להצבעה דיון בסיעות הקואליציה השונות, כאשר היא עצמה מתכוונת ליזום דיון על כך מחר בסיעת הבית היהודי. ביטן זעם על כך ואמר: "כך אי אפשר לעבוד. תוקעים לנו מקלות בגלגלים". 




התנגדה להצעת החוק היום, השרה שקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
התנגדה להצעת החוק היום, השרה שקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בעקבות העימות כאמור, החליטו השניים, בפורום ראשי המפלגות, כי "החוק הצרפתי", כפי שמכונה הצעת החוק של ח"כ דודי אמסלם, יעלה לדיון בשבוע הבא, וכך גם שאר הצעות החוק שהיו אמורות לעלות היום לדיון, ובהם הצעת יו"ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם-רפאלי לבטל את ההתנתקות בצפון השומרון והצעת חוק של ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) המבקשת למנוע מבג"ץ לפסול הצעות חוק של הכנסת.