"אי אפשר כל שני וחמישי לפתוח חקירה חדשה נגד ראש הממשלה", כך אמר היום (ראשון) יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שהתייחס בתוכנית של בן כספית ודרור  רפאל ב-103FM לסערה הענקית שחולל הבוקר החוק שמכונה "החוק הצרפתי", שמונע חקירה של ראש ממשלה מכהן. היום החוק הזה עורר גם עימות חריף בין ביטן לשרת המשפטים איילת שקד מהבית היהודי, סביב הרצון להעלותו כבר מחר בוועדת שרים לחקיקה. 



 


ביטן תקף את שקד ואמר: "החוק הזה עלה לפני ארבעה וחצי חודשים לוועדת שרים, והם (הבית היהודי) ביקשו דחייה. עכשיו זה מגיע עוד הפעם לדיון מיד אחרי הפגרה, ושקד אמרה 'אני רוצה לשבת עם הסיעה שלי'. איפה היא הייתה ארבעה וחצי חודשים?". הוא הוסיף: "יש סיטואציה, שתמיד שמגיע משהו שקשור אלינו שמים לנו 1000 תנאים וזה עליי לא מקובל". 

ביטן הסביר את החוק הצרפתי ואמר: "זה חל על חקירות שטרם התחילו. חקירות שכבר החלו לא יכללו בתוך החוק הזה. זה לגיטימי, כי תשמעו, אי אפשר כל שני וחמישי לפתוח חקירה חדשה נגד ראש הממשלה. כשהתחילה חקירת 1000 וחקירת 2000 היועמ"ש הוציא מסמך שמסכם את כל החקירות, יש אין סוף חקירות". 

"איפה היו 4 חודשים?" . איילת שקד ונפתלי בנט. צילום: פלאש 90
"איפה היו 4 חודשים?" . איילת שקד ונפתלי בנט. צילום: פלאש 90


לקראת מושב החורף של הכנסת שייפתח מחר, יו"ר הקואליציה התייחס לקשיים הצפויים לה בחודשים הקרובים: "חוק הגיוס הוא מוקש רציני, גם חוק הלאום הוא מוקש. יש מוקשים אבל נעבור אותם. לגבי מינוי שלי לשר, זה לא רלוונטי כרגע במובן הזה שאני לא מבקש את זה אפילו. אנחנו צריכים להעביר תקציב ל-2019, גם כל סוגיית הנכים - אני גם מתעסק בזה". 

ביטן התייחס גם ליום הולדתו של נתניהו, שחל אתמול אבל ייחגג רק ביום רביעי הקרוב, והתבדח: "הוא קרא לכל חברי הסיעה ליום רביעי למשרד ראש הממשלה. מתנה? הייתי בלונדון אז לא הספקתי לקנות, אולי אני אביא לו במתנה תמונה של בן כספית".