למרות החגיגיות והממלכתיות הנהוגה במושבי הפתיחה המסורתיים של הכנסת, הנאומים החריפים הביאו חלק מחברי הבית לעזוב את המליאה בזמן נאומיהם של הנשיא ריבלין ונתניהו, לאות מחאה. שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב אמרה כי "נשיא שמזלזל בפוליטיקאים – מזלזל ברצון העם ופוגע בלב הדמוקרטיה. הנשיא ריבלין פגע היום בממלכתיות, כמו שאף נשיא לפניו לא עשה. זה הנאום הכי לא ממלכתי ולא דמוקרטי של נשיא בישראל. הדר בית"רי בוודאי לא היה בו. מוזר לשמוע את הדברים ממי ששימש שנים רבות כפוליטיקאי ואך לא מכבר נבחר לנשיא על ידי פוליטיקאים. בנאומו היום ירק הנשיא לבאר ממנה שתה".


מירי רגב תוקפת את נשיא המדינה
סגנית יו"ר הכנסת נאוה בוקר מהליכוד, שעזבה את נאום ריבלין תוך שהיא מאשימה את הנשיא בנשיאת נאום שמטרתו "סגירת חשבונות", המשיכה ואמרה כי ״הטשטשו הגבולות, נפרצו המחסומים. לצערי נשיא המדינה שאמור להוות מודל לממלכתיות, נואם מעל דוכן הכנסת נאום פוליטי שתכליתו סגירת חשבונות. למרבה האבסורד הוא עוד מלין כי ׳תמה ממלכתיות מהארץ'. מוטב שיתעסק בחנינות ולא בפוליטיקה״, אמרה בוקר.
 
שר התקשורת, איוב קרא, העביר גם הוא ביקורת על דברי ריבלין בראיון ל-103FM. "הנשיא מגלה עמדות עצמאיות שלא בהכרח תואמות את הדרך ממנה הוא מגיע. תמיד היה לימין קשה לקבל את המחנה הרביזיוניסטי, אין לי ספק שהרוח בה ניחן נשיא המדינה היא מאד חשובה אך היא לעיתים מעוותת את המציאות. אני מכבד מאד את חופש הביטוי ואת כל המחלוקות שלעיתים הן לגיטימיות ולעיתים כלל לא".



נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שהתייחס בדבריו למערכת היחסים בין הכנסת והממשלה לבית המשפט העליון טען כי אם בעבר פחד מהתחזקות בג"ץ על חשבון המחוקק, עתה התהליך התהפך, ודווקא עליו יש להגן. "לפני כעשור עמדתי לפני אחד מענקי המשפט הישראלי לדורותיהם, אהרון ברק והתרעתי שההכרזה על המהפכה החוקתית הייתה למעשה הכרזה על הפיכה. אמרתי לו אז, ואני מצטט: "כל הגדרה שמפרה את האיזון, כל מעשה שמבטא או אפילו רק מסמל, זליגה לתחומה של רשות אחרת, מחוללים מציאות של "דמוקרטיה כאוטית", של תוהו ובוהו מערכתי ומסוכן". 

הנשיא הוסיף :"כשלושה עשורים אחרי ההכרזה על ה"הפיכה החוקתית" ההיא, אני מבקש להצביע על מה שנדמה לי כתנועת הנגד של המטוטלת ההיסטורית, על מה שנראה שוב כהחלטה של הצמרת, לבלבל את היוצרות בתוכה. אנו עדים היום לרוחות של מהפכה או הפיכה שנייה. הפעם, שלטון הרוב - הוא השליט הבלעדי. במקום "היקום השפיט", אנו מוצאים את ה"יקום הפוליטי". ותחת המציאות שבה "הכל שפיט", צומחת המציאות שבה "הכל פוליטי".  במהפכה הזאת, השליט הוא גם הקורבן. "אנחנו נראה לכם מה זה", זהו פס הקול של המהפכה, תמה ממלכתיות מן הארץ ואחרינו המבול". 

מנגד במהלך נאומו של נתניהו עזבו את המליאה חברות הכנסת ציפי ליבני וסתיו שפיר (המחנה הציוני). ליבני אמרה בציניות כי "עדיף חמוצים על מושחתים", ושפיר הסבירה את יציאתה בכך שלטענתה נתניהו צוחק על כאב אזרחי ישראל".

"אני לא מוכנה לשבת בזמן שראש הממשלה משקר באופן מבחיל ומשפיל את הנכים ששוכבים עכשיו על הכביש, את העניים שהפכו תחת שלטונו לעוד יותר עניים, ואת כל מי שכואב לו על מה שקרה למדינה שלנו. בשביל ביבי הכאב של אזרחי ישראל הוא בדיחה חמוצה. נתניהו משחית את המדינה", אמרה שפיר.