המשטרה בודקת חשד לפלילים כנגד יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן ובוחנת את קשריו עם אנשי עסקים בתקופה בה כיהן כסגן ראש העיר בראשון לציון, כך דווח היום בעיתון "הארץ". רביב דרוקר, כתב חדשות 10, התייחס הבוקר (שלישי) ב-103FM לפרסומים וטען : "אני פשפשתי בנושא מטעם תוכניתנו 'המקור' ולכן אני חושב שאני יודע מה בודקת המשטרה. הפרשה עוסקת בתקופה בה נקלע ח"כ ביטן לחובות, נעלם וירד למחתרת עד אשר כיסה את חובותיו". 

"נקלע לחובות". דוד ביטן עם נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"נקלע לחובות". דוד ביטן עם נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דרוקר הוסיף: "נשאלת השאלה כיצד כיסה את חובותיו והאם ביצע זאת באמצעות קבלנים בעיר ואנשים שנזקקו לחסדיו כסגן ראש העיר. בתחקיר שעשינו בתוכניתנו קיבלנו רושם כי ח"כ ביטן הוא עסקן מעיריית ראשון לציון שהסתבך. אדם בשם יוסי לוי סיפר לנו שהוא מכיר אדם נוסף שנהג לתת צ'קים לביטן ולכסות על חובותיו. הוא סיפר שהצ'קים מגיעים מגורמים שיש להם אינטרסים בעיר. בעקבות הדברים שאמר בתוכניתנו המשטרה זימנה אותו לחקירה ועל פי מיטב ידיעתי היא בודקת את האם בעלי עסקים נתנו כסף לחבר הכנסת. כמובן שיש לציין שח"כ דוד ביטן מכחיש את הדברים".

"לפי מיטב ידיעתנו דוד ביטן קיבל כסף לכסות את חובותיו מאנשים שיש להם אינטרסים כבדים בעיר"" הוסיף עיתונאי חדשות 10. "ח"כ ביטן טוען כי מעולם לא נעלם, החובות היו קטנים יותר ממה שפורסם וכי אחיו הוא זה שסייע לו לכסות אותם. מנגד אנחנו הבאנו עדות הקלטה טלפונית שטוען כי החוב כוסה על ידי אחרים. יש לבחון אם יחסי החוב הם לגיטימיים".
עריכה: איתמר זיגלמן