מושב החורף של הכנסת נפתח אתמול כשמעל ראש הממשלה עננת החקירות ויוזמת החוק הצרפתי שעלולה למנוע האפשרות לחקור ראש הממשלה מכהן. ח"כ מיקי זוהר התייחס ליוזמת החוק וטען: "אני מקווה שחוק יעבור ואני מקווה שאם החוק לא יעבור נלך לבחירות. הגיע הזמן שהעם יחליט, נבחרנו על ידי מיליון איש ואנחנו מרגישים כמו המיעוט בכנסת. אני מרגיש שזו האווירה ושכולנו רוצים ללכת לעם ולקבל את אמונו מחדש".



ניסים משעל התייחס בזעם לדבריו: "אתה שומע את מה שאתה אומר?



אתם רוצים ללכת לבחירות ולבזבז 4 מיליארד שקלים בשביל להציל את ראש הממשלה מחקירות ואתה טוען שאתה משרת את העם?


"ישנם מספר רחב מאד של נושאים שלא נותנים לנו לקדם בהתאם לאג'נדות שאנחנו מאמינים בהם, אנחנו רואים לנגד עינינו ניסיונות להדיח את ראש הממשלה באופן לא דמוקרטי בגלל דברים פעוטים, במה ראש הממשלה נחקר ובמה הוא נחשד? מסתמן כרגע שיוגש כתב אישום רק בפרשת 1,000. ראש הממשלה שלנו אינו אדם היסטרי אלא אדם רדוף מבוקר עד ערב, רדיפה אישית ומשפחתית, האיש רוצה לנהל את המדינה בשקט, דרך אגב, הוא עושה זאת לא רע בכלל גם עם כל הקושי".



אם אתה טוען כך, מדוע ראש הממשלה הצהיר בעבר כי הוא מרוצה מהקואליציה הנוכחית


"אני חולק על ראש הממשלה לגבי הערכתו שהקואליציה מתפקדת טוב, אני חושב שהקואליציה לא מתפקדת טוב. עם ישראל רוצה להגיע לקלפי ולשנות את המבנה הפוליטי במדינת ישראל, לעם נמאס ממה שעושים לראש הממשלה, אני שומע אנשים שכועסים על רדיפת ראש הממשלה ואני חושב שאם נצא לבחירות נקבל מעל 35 מנדטים".


"חוק מסריח, כולם שווים בפני החוק"


בשלב זה הצטרף לשיחה ח"כ אורן חזן שמתנגד לחוק הצרפתי: "אני חולק על ח"כ מיקי זוהר. אני לא חושב שישנה הצדקה ללכת לבחירות, לתפיסתי החוק הצרפתי הוא חוק מסריח, מעבר לכך, לא גוררים מדינה לבחירות בעלות 4 מיליארד שקלים באמצע תנופת עשייה של הממשלה בגלל חוק עתידי שייסגר בוועדה, אבל זה גם נכון שיש בקואליציה קשיים ומפלגות קטנות של חמישה מנדטים מושכות את המדינה לאג'נדות שלה".





"ראש הממשלה לא מתעסק בחוק הצרפתי, ראיתי אתמול אנשים שפנו אליו בנוגע לחוק והוא אמר להם שהוא לא רוצה להתעסק בנושא אך אני לא יודע מה קורה בחדרי חדרים. אני מאמין שהחוק הזה מקולקל ומסריח, לא יכול להיות שנאמר שכולם שווים בפני החוק ואז נבדיל את ראש הממשלה מהעם. לחוק הצרפתי אין מקום בגרסתו הנוכחית במדינת ישראל, אעשה הכל כדי למנוע את התקדמותו בכנסת ובמידה ויעלה במתכונת הנוכחית שלו להצבעה אני אצביע נגד. אעשה זאת באמונה שלמה".



בשלב זה התייחס ח"כ זוהר לדבריו של ח"כ חזן והוסיף: "מהות החוק אומרת שאם מדובר בעבירה חמורה ראש הממשלה ייחקר וייענש אך אם מדובר בעבירת זוטי דברים שאין בה עניין לציבור והיא פוגעת בשמו הטוב אז אני חושב שהחקירה הופכת למסוכנת לדמוקרטיה. מי שבחר בראש הממשלה הם מיליון איש. אילו החוק הזה יובא לקואליציה יהיה עליה לתמוך בו כחלק מהמשמעת הקואליציונית. במידה והיא תסרב להעבירו אני בעד ללכת לבחירות. לא רק על החוק הזה אלא על מגוון רחב של חוקים אליהם מתנגדת מפלגת 'כולנו'".



לסיכום ענה לו ח"כ חזן: "אתה מבין שישנה בעיה רצינית כשמצד אחד ישנו רצון בקואליציה להוריד את אחוז החסימה ומנגד כשיש חמש-שש מפלגות בקואליציה היא מתפרקת. מה יקרה לאחר אחוז החסימה ירד ויהיו 15 מפלגות בקואליציה? הכנסת עתידה להמשיך למשול ולהסתיים במועדה באוגוסט 2019".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן