האמריקאים נגד חוק 'ירושלים רבתי': גורם בממשל הודיע היום (ראשון) כי חוק 'ירושלים רבתי' מעכב את התהליך המדיני. "ארה"ב לא מעודדת פעולות שהיא מאמינה כי הן מהוות הסחת דעת מהתמקדות בקידום המשא ומתן לשלום", אמר הגורם, וציין כי "החוק להרחבת ירושלים נחשב על ידי הממשל כאחד מהפעולות הללו".



החוק המדובר, הינו הצעת חוק ל"סיפוח מוניציפלי" שמוביל שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ (ליכוד) ומגיש ח"כ יואב קיש (ליכוד) לפיה תחום השיפוט של ירושלים יורחב ויכלול גם את תחומי השיפוט של הרשויות המקומיות ביתר עילית, מעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון ואפרת – שיהפכו עיריות בת של עיריית ירושלים.



עוד מוצע לקבוע בהצעת החוק כי לעיריות הבת יהיו מועצות שייבחרו בידי תושביהן במועד הבחירות לעיריית ירושלים; למועצות אלה יהיו סמכויות כפי שיקבע השר, באישור ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.



נתניהו וכ"ץ. צילום: פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר היום בנוגע לחוק לפני ישיבת שרי הליכוד כי "אנחנו בקשר עם האמריקאים בנושא חוק ירושלים רבתי". לדברי ראש הממשלה, האמריקאים פנו וביקשו להבין את מהות החוק. "כפי שפעלנו מולם בשיתוף פעולה עד עכשיו, כדאי לדבר איתם ולתאם מולם, אנחנו פועלים כדי לקדם ולפתח את ההתיישבות ולא כדי לקדם שיקולים אחרים", אמר נתניהו. 
השר ישראל כץ, יוזם חוק ירושלים רבתי אמר לפני ישיבת הממשלה כי "נתניהו הבהיר שהוא תומך בחוק, והיתה פניה של האמריקאים כדי להבין מה אומר החוק. הוצאנו את העניין המדיני אין פה החלת ריבונות". הוא הוסיף: "היום אין הצבעות בכלל על חוקים, מקווה שעד שבוע הבא הדיאלוג יתקיים ויבהיר להם שזה חוק ישראלי פנימי שבא לחזק את ירושלים בלי קשר למשימות מדיניות"