משפחות שכולות תושבי וראשי היישובים ביו"ש הגיעו הערב (ראשון) אל מול בית ראש הממשלה בירושלים כדשי למחות על אי העברת התקציבים לכבישים העוקפים והתשתיות, שמטרתן להציל חיים. ההפגנה נערכת למרות הבטחתו של נתניהו להעביר 800 מיליון שקלים למטרה זו. 

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ממבקריו החריפים של ראש הממשלה, אמר כי "הגענו לכאן לבקשת המשפחות השכולות לומר לכם, רה"מ ושריו, כי ביטחון חצי במיליון תושבי יהודה ושומרון אינו הפקר. אנחנו כאן כי שבענו הבטחות חיזורים וספינים. עם הבטחות לא מונעים פיגוע. עם הבטחות לא בונים את א"י. אנו זועקים את זעקת חצי מיליון יהודי יהודה ושומרון - אנחנו לא יכולים יותר. בעיני ראיתי את בני משפחות פוגל והנקין בזירות הפיגוע הקשות. בידי ממשלה זו והעומד בראשה למנוע את הפיגוע הבא ולא נוותר על שתמנע אותו". 

יו"ר ועד מתיישבי שומרון, צחי דיקשטיין, אמר: "התכנסנו כאן מול מעון רה"מ בדרישה חד משמעית - רוצחינו ברגעים אלה מתכננים את הפיגוע הבא. גם לתושבי יו"ש מגיע ביטחון באנו בנערינו וזקנינו, לומר לראש הממשלה - ביכולתך למנוע את הפיגוע הבא ביישובינו. בידך למנוע את פיגוע הירי הבא בכבישי יו"ש. אנו דורשים החלטה חד משמעית לתקצוב מרכיבי הביטחון ותחיית הבניה ביהודה ושומרון. שבענו הבטחות וניירות - הגיע הזמן למעשים".

בין המפגינים היו גם פוליטיקאים מן הימין, בהם השר זאב אלקין, חבר הכנסת מיקי זוהר וסגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי. השר אלקין אמר כי "אני כנציג הממשלה אדאג לכך שתביעתכם תיענה ומה שצריך לעשות יעשה. זוהי דרישה מוצדקת ביותר והיא תביא תוצאות בשטח. ללא המאבק הנחוש אותו מנהלים ראשי המועצות לא היינו מגיעים לתוצאה הזו של העברת תקציב לביטחון המתיישבים. רה"מ רוצה בביטחון המתיישבים ותפקידי להביא כמה שיותר מהר להחלטת קבינט ושורה תקציבית על מנת להביא את הטרקטורים לשטח לבניית הכבישים ומרכיבי הביטחון כמה שיותר מהר. זוהי זכותכם".

ח"כ זוהר אמר למפגינים, כי "מאבקכם מוצדק. הגיע העת לפתרון ממשי עם גיבוי תקציבי. יש עת רצון וממשל אמריקאי אוהד. יש בכוחנו לשנות את הקו המדיני וליישב את א"י. יש בכוחנו לאשר מרכיבי הביטחון, כבישים עוקפים ורשתות סלולריות. אני קורא לרה"מ לאמץ את הצעת החוק שלי לביטול זכות העמידה של ארגוני שמאל המפנים בתי יהודים בחסות בג"ץ. לא נוכל לוותר על ארצנו אותה קיבלנו מהקבה  ועליה נגן בכל מחיר - בהתיישבות ובכל דרך אחרת. אני מחזק אתכם".

סגנית השר חוטובלי אמרה כי "רה"מ התחייב בפניי לנושא הבטיחות ולתקצב אותו. אנחנו מאמינים לך, אך מדובר בפיקוח נפש. למה לחכות. כל רגע שעובר מסכן חיים אדם. אנו נאבקים על ביטחונם לא רק של התושבים אלא גם על הנוסעים בדרכים המטיילים והמבקרים ביישובים".