"המבחן של ההצהרות שלך הוא במעשים", כך אמר היום (חמישי) יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, ש"אתגר" את ראש הממשלה נתניהו, לאחר שזה האחרון קרא אתמול מעל בימת הכנסת לפיוס בעם. גבאי אמר: "ובכן, אדוני ראש הממשלה, המבחן של ההצהרות שלך הוא במעשים. שעות אחרי הנאום קראה מירי רגב לאלה שחושבים אחרת ממנה "סוסים טרויאניים ומרגלים". מירי רגב נתנה לך הזדמנות להוכיח שאתה אכן מתכוון. מה תעשה בעניין?". 



יו"ר המחנה הציוני הוסיף: "שמחתי לשמוע את ראש הממשלה מקבל את הקו שלנו של חתירה למשותף ולאחדות ובעיקר לוויכוח ענייני על עקרונות במקום שיח קיצוני.  אנחנו נאחד את העם במעשים ולא רק בנאומים יפים. הציבור הישראלי מאס בהפרד ומשול הזה וישלח את הסכסכנים והמפלגים הביתה לעשות חשבון נפש". 



נתניהו ורגב בשוק מחנה יהודה. צילום: פלאש 90
נתניהו ורגב בשוק מחנה יהודה. צילום: פלאש 90



אתמול מליאת הכנסת קיימה ישיבה מיוחדת לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, במלאת 22 שנה להירצחו. ראש הממשלה נתניהו התייחס בדבריו לנאומו של יובל רבין באזכרה בהר הרצל, בו קרא לו לקרוא להפסקת ההסתה: "אמרתי לפני שעה קלה בהר הרצל, שהרצח הנורא של רבין ז"ל העמיד אותנו בפני אתגר, שהכרנו רק בעברנו הרחוק. החובה למנוע מעשה קנאות ואלימות, שעלולים להוביל להרס עצמי ולערעור יסודות הריבונות שלנו. אלימות היא דבר פסול מכל בחינה. על אחת כמה וכמה, שמכוונת נגד נציגי הציבור, כל אחד".



נתניהו פנה ישירות לבנו של רבין, ואמר: "תתפלא יובל, אני מבין את הכאב שלך אל מול גלי ההכפשות וההשמצות נגד אביך. האמן לי, אני מבין את זה. אתה פנית אליי, ואני מרים את הכפפה. אני קורא לפיוס לאומי ולאחווה. עשיתי זאת פעמים רבות בעבר, אבל לאור קריאתך המרגשת, אני שב וחוזר על המסר הזה במלוא העוצמה, וקורא להתאחד סביב העקרונות הביטחוניים והמדיניים המשותפים היום לרוב העם. יהיה זכרו של יצחק רבין, פטריוט יהודי, ציוני וישראלי, אוהב עמו וארצו, נצור בלב עמנו לעד".