לאחר שהשר לביטחון פנים גלעד ארדן יצא הבוקר (ראשון) נגד "חוק ההמלצות", האוסר על המשטרה להגיש המלצה לכתב אישום בתום חקירה, תקף אותו בגל"צ עמיתו, יו"ר הקואליציה דוד ביטן, כשאמר כי "החוק יעבור. עם כל הכבוד לארדן, שיפסיק לרוץ ולתמוך במשטרה כל היום". 



לדבריו, "החוק בנוסח שהוגש לא יישאר כפי שהוא. יש לנו סיכום עם שרת המשפטים שהוא יחול רק איפה שיש פרקליט מלווה, למשל, ויהיו בו תיקונים נוספים. עם כל הכבוד לשר ארדן, שיפסיק לרוץ ולתמוך במשטרה כל היום. הוא צריך להבין שיש שינויים שקשורים למשטרה שצריכים להיעשות. זה לא הולך לפי מי שמביא את ההצעה. בסופו של דבר, תיקנו את ההצעה באופן ראוי".



שמרון. "נראה לכם שרה"מ ירכוש צוללות לבקשתו?". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
שמרון. "נראה לכם שרה"מ ירכוש צוללות לבקשתו?". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



הוא הסביר כי "כשמדובר באנשי ציבור יש למשטרה השפעה מרחיקת לכת עוד לפני שהפרקליטות החליטה אם להגיש כתב אישום ואנחנו רוצים למנוע את זה. אנחנו רוצים שהפרקליטות תבחן את התיק באופן ענייני. כמו שלחקירה יש השפעה גם להמלצה יש השפעה".



מלבד זאת, הוא התייחס לעיכובו לחקירה של עורך דין דוד שמרון, בן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפרשת הצוללות. "הוא נעצר גם לפני חצי שנה או שמונה חודשים, הפרקליטות יודעת שלרה"מ אין שום קשר לפרשת הצוללות. נראה לך שהוא ירכוש צוללות לבקשת שמרון? שיסיימו את החקירה מהר ויפסיק למשוך זמן בעניין הזה".



ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם
ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם



בתוך כך, הוא הגיב לדבריהם של שר האוצר משה כחלון ושר הביטחון אביגדור ליברמן, שהביעו התנגדות לישיבה בקואליציה עם יו"ר העבודה אבי גבאי. "הם אנשי ימין, זה ברור גם לבוחרים שלהם".



בהתייחס להצעת החוק לעונש מוות למחבלים, הוסיף הח"כ מהליכוד כי "יש עונש מוות בחוק, הבעיה היא שהתביעה לא דורשת את זה. זה לא קרה עד עכשיו מפני שיש בעייתיות עם העניין הזה".