לאחר ששר האוצר משה כחלון ושר הביטחון אביגדור ליברמן טענו כי לא ישבו בממשלה בראשות אבי גבאי, טען הבוקר (ראשון) יו"ר העבודה בגל"צ וב-103FM כי "עצם העובדה שכולם מתעסקים במי שיקרה בממשלה שלי זה כבר טוב". בנוסף, הוא תקף את ליברמן, כשאמר: "הוא אבי המינויים הפוליטיים והאחרון שאפנה אליו לבניית קואליציה". מלבד זאת, הוא ציין בתכניתם של נסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM כי "פרשת הצוללות היא הכי מסוכנת שהייתה פה".



"בנוגע לאמירתו של שר הביטחון כי לא יישב איתי יחד בקואליציה אני טוען שצריך לחכות 48 שעות ולבדוק אם יש לאמירה שלו בכלל תוקף", ירה גבאי, שהוסיף: "לגבי אמירתו של כחלון אני יכול לומר שאני מכבד את דבריו וזוהי החלטה שלו, התפקיד שלי לנצח את הבחירות".



  


הוא הסביר כי "ליברמן מדבר על נתניהו בצורה נוראית כפי שמעולם לא שמעתי אותו מדבר על ראש ממשלה בישראל ולאחר מכן הוא נהיה שר ביטחון. אתם ראיתם פעם פוליטיקאים שפועלים רק משיקולים אישיים? אני לא מתרגש ועסוק בלבנות את האלטרנטיבה, כשנגיע לבחירות ונשיג 30 מנדטים כולם יבואו לקואליציה שלנו. אין לי ספק שכשאני אצטרך להקים קואליציה ליברמן יהיה האחרון שאפנה אליו כי ביני לבינו ישנם פערים עצומים. אנחנו מתחייבים שאצלנו לא יהיו מינויים פוליטיים".

בתוך כך, הוא התייחס גם לתיק 3000: "אני חושב שפרשת הצוללות היא פרשת השחיתות הכי מסוכנת שהייתה בישראל אי פעם, היא מתעסקת בביטחון של ישראל ובדרך שלנו להתמודד עם איומים קיומיים. אין ספק שגם אם ראש הממשלה הוא לא חשוד, עצם העובדה שדברים כאלו מתרחשים מתחת לאף שלו, באקווריום שלו, אצל האנשים הכי קרובים אליו, מעידה על בעיה קשה מאד ביכולת הניהול שלו את מערך הביטחון והרכש של האמצעים הקיימים. אני לא פרשן לענייני חקירות, אך העובדה שיושבים לחקירה סגן ראש המל"ל, ראש הלשכה והיועץ המשפטי מאוד מטרידה".

כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


עוד הוסיף גבאי כי "אדם שקיבל מאות אלפי שקלים היה צריך לומר לציבור כי הוא לוקח אחריות על הדברים, אך במקום זאת הוא טוען כי 'לא היה כלום כי אין כלום', ולאחר מכן שינה את עמדתו וטען שמותר לקבל מתנות. אני מחכה שהמשטרה תחליט בנושא".

מלבד זאת, יו"ר העבודה הסביר בגל"צ גם מדוע יצא נגד חבר מפלגתו ח"כ זוהיר בהלול בעקבות אמירתו, לפיה הוא "לא שותף לחגיגות סביב הצהרת בלפור". לדבריו, "חשוב שערביי ישראל יהיו חלק מהפוליטיקה הישראלית ושיהיו במפלגת העבודה. אני אמרתי שאני נגד אמירות קיצוניות, כמו זו של זוהיר בהלול".

הוא הוסיף כי "אנחנו מסתכלים קדימה, ואני אומר שוב פעם - אני רוצה שוויון בין העמים, אני אדם שוחר שלום, אך אמירות כאלה לא מעוררות שום אחווה בין העמים ולכן אני נגד הדבר הזה".

בהלול. צילום: דורית ריטבו, יח"צ
בהלול. צילום: דורית ריטבו, יח"צ


בנוסף, הוא התייחס לעצרת לזכר ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל. "צריך לזכור שיצחק רבין נרצח מסיבה פשוטה - הוא רצה להתקדם בתהליך השלום ואלו שלא רצו להתקדם בתהליך הזה הסיתו נגדו, כשבסופו של דבר בא אדם וירה בו. במפלגת העבודה החלטנו שניקח אחריות על ארגון העצרת כל שנה. אם מדינת ישראל רוצה לקחת אחריות על עצמה שתיקח, אם לא אנחנו נעשה את זה".

"התפקיד שלנו זה לנצח את הבחירות הבאות ולכתוב את ההיסטוריה, כי המנצחים הם אלו שכותבים את ההיסטוריה. אנחנו מתעסקים בדבר המרכזי - איך לנצח", טען יו"ר העבודה בסוף דבריו.

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן