על רקע עיכובם לחקירה של עורך דין דוד שמרון, ומקורב נוסף לראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות, טען הבוקר (ראשון) בגל"צ העיתונאי רביב דרוקר, שחשף יחד עם בן כספית את הפרשה, כי "השכל הישר אומר שלא הגיוני שנתניהו לא ידע את מה שמקורביו ידעו". הוא הוסיף כי "המקורב השני שותף לסודות גדולים עוד יותר וזו הדרמה הגדולה".



"אי אפשר להעלות את רמת הדרמה של הפרשה הזו", ירה דרוקר, שהסביר: "המדרגה החריגה הזו היא כזו שקשה להעלות על הדעת. שמרון נחקר בפעם הראשונה בפרשה הזו ואז פרקליטיו אמרו שהדברים שדבקו בו לא קשורים לצוללות, והיה נדמה שהוא כמעט חמק ממנה. אך בעקבות דברי גנור המשטרה לקחה אותו ב-6:30 מהבית, וזו רק הדרמה הקטנה כאן".



שמרון. "הדרמה הגדולה טמונה במעוכב השני לחקירה". צילום: קובי גדעון, פלאש 90
שמרון. "הדרמה הגדולה טמונה במעוכב השני לחקירה". צילום: קובי גדעון, פלאש 90



לטענתו, "הדרמה הגדולה היא המקורב השני, עורך דין המקורב ביותר לרה"מ, שמדובר עליו כל כך הרבה בזמן האחרון בתקשורת. הוא אפילו יותר קרוב לרה"מ משמרון, ושותף לסודות עוד יותר גדולים. המחשבה שאותו עורך דין נחקר באזהרה בפרשה הזו  - אי אפשר להגזים בחומרתה.



"שמע, זו פרשה מאוד מבלבלת", הוסיף עיתונאי חדשות 10. "רק לפני יומיים כינס רה"מ את העיתונאים לתדריך בלונדון וסיפר להם שיש מכתב שהועבר מהיועמ"ש לרשויות גרמניה, ושלושה ימים אחר כך היועמ"ש נותן אישור לחקור שניים מהמקורבים ביותר לרה"מ, שעם שניהם הוא עבד אישית בעבר. קשה מאוד להבין את כל החידות של הפרשה הזו עדיין".



בתוך כך, להערכתו, "השכל הישר אומר שלא הגיוני שהוא לא ידע את מה שמקורביו ידעו, אך במשפט פלילי צריך ראיות, ואם לא יהיו ראיות לא תיפול שערה מראשו של רה"מ".