סגן יו"ר הכנסת, ח"כ חיליק בר מהמחנה הציוני, זכה אתמול להיות נשיא ליום אחד, או נכון יותר - ל־12 שעות, שבהן הספיק לטפל באופן יוצא דופן בשתי בקשות חנינה שהונחו על שולחן הנשיא. ח"כ בר נקרא להיות ממלא המקום של האזרח מספר 1 משום שנשיא המדינה ראובן ריבלין המריא אתמול לפנות בוקר לביקור בספרד, וגם ממלא מקומו המיועד, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) היה אתמול בביקור בקפריסין ושב לארץ רק בשעות הערב.



מלבד הסמליות שבדבר, הופתע ח"כ בר לגלות כי בבית הנשיא מחכה לו משימה, הוא התבקש לדון ולהכריע בשתי בקשות חנינה שעלו לדיון על שולחנו של הנשיא והוגשו לו על ידי הייעוץ המשפטי של המשכן. בשעת צוהריים אכן הגיע ח״כ בר לבית הנשיא בירושלים, דן בשתי החנינות בכובד ראש ואף הכריע בהן. ח"כ בר סיפר כי לא השתמש בשירותי רכב השרד של הנשיא וגם לא נזקק לליווי צמוד של אנשי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ. הוא הגיע בכוחות עצמו למשכן הנשיא ברכב שמעמידה לרשותו הכנסת, ונכנס אחר כבוד ללשכה המשפטית כדי לדון בחנינות.



בר סירב להתייחס לזהות מבקשי החנינה, אך הבהיר כי לא מדובר בחייל היורה אלאור אזריה. כשנשאל על הרגשתו להיות נשיא ליום אחד, הוא ענה בהלצה: "זו אומנם הייתה קדנציה קצרה, אך משמעותית במיוחד. חשתי את כובד האחריות על כתפי בכל אחת מהשעות שבהן מילאתי את מקומו של נשיאנו. שמחתי על ההזדמנות להשיב את מוסד הנשיאות לידי מפלגת העבודה, ואני מקווה שזה סימן לבאות".



נשיא המדינה ורעייתו נחמה נחתו אתמול במדריד בירת ספרד בפתח ביקור רשמי שיימשך עד סוף השבוע. במהלך הביקור יישא הנשיא ריבלין נאום מיוחד בפני הסנאט הספרדי, ייפגש עם המלך פליפה השישי ועם הקהילה היהודית במדריד ואף יבקר בבית הכנסת העתיק בעיר טולדו.