לאחר שמשפחת גולדין החליטה לעתור לבג"ץ על מנת שיורה לממשלה ליישם את ההחלטות שהתקבלו ביחס להחזרת השבויים מרצועת עזה, טען הבוקר (שני) בגל"צ השר לתחבורה וענייני מודיעין ישראל כ"ץ כי "משפחת גולדין לא הייתה צריכה לעתור לבג"ץ משום שאנו נגד החזרת גופות המחבלים". בתוך כך, שמחה גולדין, אביו של החייל הנעדר הדר גולדין, טען כי "ממשלה שולחת חיילים לקרב וצריכה להחזיר אותם".



"זה צריך להיות ברור - לא נעביר שום גופת מחבלים בלי שגופות חיילי צה"ל יחזרו למדינה ישראל", הוסיף השר כ"ץ, שהסביר כי "אנו עוסקים מול דיקטטורה רצחנית".  



בתוך כך, בהתייחס להתפטרותו של סעד אל חרירי, ראש ממשלת לבנון, אמר השר כי "התפטרות ראש ממשלה לבנון היא פרשת דרכים שחשפה את פני נסראללה וחיזבאללה, והדגישה כמה חשוב לפעול כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני. יש להטיל עליהם סנקציות כלכליות חמורות כדי להחליש את חיזבאללה. במקביל, יש לתקן את הסכם הגרעין ואם העולם לא יתמודד עם הבעיה האיראנית ישראל תצטרך לעשות את זה".



שמחה גולדין: "הגיע הזמן להפסיק לפחד מהאויב"
במשפחת גולדין זועמים על ממשלת ישראל ודורשים ממנה לפעול בהקדם למען השבת החיילים, זאת על רקע הודעת צה"ל לפיה חמש גופות של מחבלי הג'יהאד האסלאמי נמצאים ברשותו. 

שמחה גולדין. צילום: אריאל בשור
שמחה גולדין. צילום: אריאל בשור


"הנחת העבודה שלנו היא שממשלה שמוציא חיילים לקרב צריכה להחזיר אותם ואם היא לא עושה את זה, הציבור ומשפחות החיילים צריכים להפעיל עליה לחץ", אמר גולדין, שהוסיף: "העובדה שממשלת ישראל לא מיישמת את ההחלטות שקיבלה היא הזויה". 
לדבריו, "אנחנו דורשים שהממשלה תבוא לבג"ץ ותסביר למה היא לא מיישמת את ההחלטות של עצמה בעניין הגופות. לדעתי, בראש ובראשונה יש פה גורם של פחד וחשש מהאויב וזה עיקר המאמץ שלנו. החמאס הולך לפיוס עם הרשות שאותה הוא שונא יותר מאשר אותנו, מכיוון שהוא לא יכול לסבול עוד חורף קשה בעזה". 
לטענתו, "עברו שלוש שנים וארבעה חודשים מאז חטיפת החיילים והמדינה עדיין לא הצליחה לעשות את זה. הגיע הזמן להפסיק לפחד מהאויב. חיכינו חודשיים להחלפת המתאם. כעת, מדברים על סחר בגופות, וכל אדם יודע שברגע שהטרוריסטים יחזירו את הדר ואורון - ישראל תחזיר את כל גופות המחבלים. כולם יודעים את זה, אולי חוץ מגדעון לוי".