לאחר שחשף במהדורת החדשות המרכזית של הזכייניות "רשת" ו"קשת" כי מפלגת "קדימה" שכרה חוקרים פרטיים שעקבו, לכאורה, אחרי ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה במהלך קמפיין הבחירות של שנת 2009, טען הבוקר (שני) העיתונאי עמית סגל בגל"צ כי "נתניהו חשב בתחילה שברק עוקב אחריו", והוסיף: "השב"כ לא הפריע לעבודת המעקב". 



"אנחנו יודעים כעובדה שהמעקבים האלה לא הופרעו על ידי השב"כ, הוא לא הפריע לעבודת ההאזנה",  ירה סגל, שהוסיף: "כל הסיפור הזה נחשף עכשיו, אפרופו הליך פלילי נגד גזבר קדימה לשעבר, והוא קיבל את כל החומרים מראשית ימי קדימה. הוא טוען שעצם העובדה שניתן היה לעקוב אחרי יו"ר אופוזיציה דאז בלי שאף אחד ישים לב זה מחדל אבטחתי חמור ביותר". 



לבני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
לבני. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



לטענתו, "גזבר קדימה אמר ב-2012 בראיון לאיילה חסון שניסו להשיג מידע מביך על הזוג נתניהו, אך לא ידוע לי עם זה נכון. בסופו של דבר, מי ששם לב הוא נתניהו, והוא קורה ערב אחד לאלדד יניב ואומר לו כי הוא יודע שעוקבים אחריו, וביקש להעביר מסר למי שלדעתו עקב אחריו - אהוד ברק. עם זאת, נתניהו טעה בכתובת, זה לא היה אהוד ברק".



בתוך כך, סגל סיפר גם כי "אנחנו יודעים שניסו לדובב את שרה במסווה. לא יכולתי לקרוא את כל הדברים, אך יש לי יסוד סביר להאמין שאני יודע את רוב מה שכתוב שם". מלבד זאת, הוא אמר כי זוהי לא הפעם הראשונה שבה מתרחש מהלך כזה. "אנחנו יודעים שבנט שכר חוקרים פרטיים בקמפיין מול אורלב". 



בהתייחס לקשר אפשרי, לכאורה, של ח"כ ציפי לבני לאירועים, הדגיש סגל: "אין שום טענה שהיא ידעה. למרות שזה נערך בחדר שלה, היא לא הייתה שם. לי ברור שלא הייתה ישיבה שהיא הייתה צריכה לאשר את הדבר הזה, אך השיטות שנקט בהן מטה הבחירות של קדימה נחשפו".