ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, ממשיך לתקוף בחריפות את התנהלות הממשלה בישראל, ואת העומד בראשה, בנימין נתניהו. ברק התראיין היום (שני) בגלי צה"ל ומתח ביקורת תחילה על שר הביטחון, אביגדור ליברמן, על הפנייה לנשיא המדינה לחון את החייל היורה, אלאור אזריה. ברק אמר כי "מה שהוא עשה זה פסול ברמה האישית. שר הביטחון לפניו לא היה מעלה על דעתו לעשות את זה, בעיקר כי מי שצריך להמליץ על זה הוא הרמטכ"ל. אני בטוח שהנשיא לא יתחשב בבקשתו של ליברמן".



ברק טען גם כי בשנים האחרונות, העמימות בישראל נפגעה, וכי הממשלה סובלת מעודף פטפטת: "אני חושב שהליקוי העיקרי שלנו באזור הצפון זה עודף דיבורים והצהרות. הממשלה נקלעה למצב תודעה שהדיבורים מחליפים את המעשים, או מפריעים למעשים. יש עודף דיבורים בנושא המדיני וגם בנושא הצפון, וראש הממשלה מתבכיין לעולם בזמן שאנחנו השחקן המרכזי פה. מדינת ישראל לא צריכה להתבכיין. היא היתה צריכה לעשות הרבה יותר בתחום האזורי כדי למנוע את המציאות הזאת".



שר הביטחון לשעבר הוסיף: "אנחנו לא שולטים על המציאות, יש לה השפעה עצומה בעיראק ובסוריה, היא פועלת בתוך לבנון, כל זה בליווי חלקי של הרוסים, ויש דברים שאנחנו מונעים ואנחנו צריכים להמשיך למנוע ציוד מתקדם וטילים מדויקים בסוריה, אבל צריך לדבר על זה כמה שפחות, ולעשות כמה שיותר. יש ציר סוני מתון של ערב הסעודית, מדינות המפרץ, מצרים וירדן, ישראל היתה צריכה להיות בתוכו כבר מזמן, עכשיו היא ממלמלת ובועטת בדלי. מזמן היינו צריכים להיות בקשר עמוק עם הציר הזה".



"היה צריך לגרום התארגנות אחרת, כי ביחד יהיה לאיראן הרבה יותר קשה. כשהם מתעסקים לחוד עם הסעודים והתימנים, מול המפרץ, מול ישראל, מול לבנון. אנחנו חלשים יותר ככה. זה צריך להיות ציר שמגובה על ידי ארצות הברית ומגן על עמדותיו. רוסיה לא ממש רואה חזון של איראן שולטת כמו בבובות בעירק".



אתה היית בעד הפעולה נגד איראן
"אני הייתי יותר קיצוני מביבי וליברמן, זה היה אז. יש הסכם עם איראן, הסכם רע אבל קיים. הדברנות הזאת שלנו בעולם, שאנחנו מנסים לשכנע את טראמפ לצאת מההסכם, אבל ההסכם נשאר. בחדרים סגורים נתניהו אמר לראש ממשלת בריטניה, ת'רזה מיי, שהוא לא רוצה לבטל את ההסכם, אלא לשנות אותו. אלה דברים יותר עמוקים ויסודיים. צריך להתארגן לעומק, הממשלה לא עושה זאת ונתניהו לא מוכן להתקדם בעניין הפלסטיני, והכל כעילה לכניעה המבישה לחזון של הימין הקיצוני ולסלול מסלול בריחה מהחקירות והשחיתות".



"אני חושב שהממשלה צריכה להקשיב למתאם הפעולות בשטחים וצה"ל על הדרך בה צריך להתנהל מול עזה. זה לא עניין אידיאולוגי. נתניהו דיבר בלי סוף, ליברמן גם פטפט בלי סוף, ובינתיים איסמעיל הנייה חי בהנאה מופלגת. הכל קורה מאינטרסים. הכל מגיע מהצבא והשב"כ, והממשלה צריכה להתחיל להקשיב להם ברצינות".


"המעגל הולך ונסגר, מתנהגים כמו באפריקה"


על גופות המחבלים במנהרה: "לא הייתי משחרר את הגופות בשום אופן. עד שאין את אורון ואת הדר. יש את המלצות ועדת שמגר בנושא. אפשר היה להעביר אותה כבר דרך הקבינט, וגם דרך חקיקה, העיקר הוא שלא משחררים אלפי אנשים תמורת גופה. אם יש אצלנו אחד ואצלם אחד, אפשר להחליף. לא 100 תמורת 1".



על חקירותיו של שמרון והמקורב: "בעיניי החומות קורסות והמעגל הולך ונסגר סביבו של נתניהו. כל המעגל הקרוב. אחד הפייגלנים כבר פרסם את השם של האיש תחת צו איסור פרסום. כל אנשי סודו, שמרון והאיש השני, ארי הרו, דוד שרן, אבריאל בר יוסף, כולם עסוקים בשחיתות. אני חוזר ואומר, הכל יכול להיות, מה שלא יכול להיות שכל המעגל הזה ידע דברים, ושהוא לא ידע. אף אדם ישר, כולל ליכודניקים לא מאמינים שאף אחד לא ידע".



"הליכודניקים הם אנשים ישרים, ולא כולם מוכנים לזחול כמו אמסלם וביטן. הם רואים שתוקפים את כולם. עושים חקיקות חירום לחילוץ ראש הממשלה. יש לי טענות ליועמ"ש גם. איך יכול להיות שהם מסיימים 15 שעות חקירה, הנחקר הבא הוא נתניהו, ונותנים להם לדבר עם עורכי דינם, שהם גם עורכי דינו של נתניהו. איך הדבר הזה התאפשר? רק באפריקה וינרוט הם עורכי הדין של נתניהו ושל שמרון".