אחת התופעות המעצבנות יותר מכל את הנהגים בארץ היא לגלות כי מישהו חסם אותם במגרש החניה. הצעת חוק שאושרה אתמול לקריאה ראשונה בוועדת הכלכלה קובעת כי מעתה שוטרים יוכלו לרשום דוחות לנהגים שחסמו כלי רכב בחניונים פרטיים. בדיון אתמול התברר כי מדובר בתופעה של ממש. 20% מהפניות למוקד 100 עוסקות בתלונות של נהגים על תפיסת או חסימת מקומות חניה. ההצעה שאושרה עשויה לסייע במלחמה בתופעה.



את הצעת חוק הגישו ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) וח"כ יעקב פרי (יש עתיד) וחתומים עליה חברי וחברות כנסת רבים נוספים. ההצעה מבקשת לתקן את פקודת התעבורה ולאפשר למשטרה לבצע אכיפה נגד רכבים שחונים גם בחניונים פרטיים המשמשים את הציבור וחוסמים רכבים אחרים.



ח"כ פרי סיפר כי הגיש את הצעת החוק בעקבות פנייה שקיבל מגלעד נהרי, יו"ר ועד בית בבניין בנתניה, על הקושי להתמודד עם דיירים החוסמים רכבים של דיירים אחרים בחניון פרטי המשמש את הציבור.




"בעיה מהותית מאוד"




ח"כ מלכיאלי סיפר כי פנה אליו אזרח שחנה בחניון של רשת סופרמרקטים ורכב אחר חסם אותו. לדבריו, הפונה נאלץ להמתין במשך שעתיים עד שהגיע בעל הרכב החוסם וכאשר הוא התקשר לעירייה או למשטרה אמרו לו שאי אפשר לבצע אכיפה אלא רק לסייע לו לאתר את בעל הרכב.



לפיכך הציעו חברי הכנסת לתקן את פקודת התעבורה ולאפשר למשטרה לבצע אכיפה שתרתיע נהגים מלבצע עבירות דומות. ח"כ פרי הציע בתחילה להחיל זאת גם על חניונים פרטיים שלא משמשים את הציבור הרחב, אולם הסכים להחיל את הצעתו, שמוזגה עם הצעת ח"כ מלכיאלי, רק על חניונים פרטיים הנמצאים בשימוש הציבור - כמו במקרה של חניה בסופרמרקט.



עוזר היועץ המשפטי של המשרד לביטחון הפנים, עו"ד חיים אמיגה, אמר בתגובה כי המשטרה מוכנה להרים את הכפפה. לדבריו, "מהנתונים שלנו עולה כי 20% מהפניות למוקד 100 עוסקות בתפיסת חניות פרטיות. כלומר ברור שמדובר בבעיה מהותית מאוד".



אתמול אישרה ועדת הבריאות של הכנסת לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב (יהדות התורה) שלפיה מיד בתום בדיקת ראייה ימסור הבודק למטופל את תוצאותיה ואת המרשם להתאמת משקפיים או עדשות מגע.