ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ממשיך לתקוף רה"מ בנימין נתניהו על רקע חקירותיו, ואלו של מקורביו, עורכי הדין יצחק מולכו ודוד שמרון. בראיון ב"שש" עם עודד בן עמי, טען ברק כי "נתניהו לא יכול לתפקד כרה"מ כשיש נגדו חקירות פליליות". הוא הוסיף כי "המערכת המשפטית מורחת את החקירות". 



"מה שאנחנו רואים זה תמונה ברורה שכל האזרחים רואים אותה", אמר רה"מ לשעבר, שהסביר: "מולכו, שמרון, שרן - כל סביבת נתניהו מעורבת בחקירות, והאיש שבמרכז התמונה נקי. זה מוכר לנו מהסרט הסנדק. בארה"ב היה קושי להעמיד את ראשי הפירמידה לדין, אז הכניסו אותו לבית הסוהר על סיגרים ורהיטי גן וככה הפילו את המאפיה עצמה".



ברק גם השווה את החקירות בנושא, לבין זו המתקיימת בארה"ב, ועוסקת בפרשת מעורבות רוסיה בבחירות 2016 במדינה. "מולר אחרי חמישה חודשים הגיש כתבי אישום. שם אנשים עומדים לפני בית סוהר, וכל מגדל הקלפים קורס". 



"אצלנו, לעומת זאת, יש מתיחה אינסופית", טען ברק, שהסביר: "אם נחכה למכבש הזה, יכול להיות שנראה את הסוף רק בעוד שנתיים. הנורמה הציבורית, כפי שהגדיר שמגר, היא שנתניהו היה צריך להתפטר גם על בסיס מה שידוע עכשיו. הוא לא יכול לתפקד כראש ממשלה כאשר הוא נתון בשתי חקירות פליליות ועוד שתיים בקרוב, ויכול להיות שיהיו עוד".



בתוך כך, הוא קרה לציבור לפקוח את העיניים: "יש לי תשוקה עזה שהציבור יתעורר. אנשים רואים את זה, כולם מבינים שכל תרגילי החוק הצרפתי, חוק ההמלצות וחוק הג'ובים - מסדרים מסלול בריחה לנתניהו וללהקתו. תגידו מה שאני, דיכטר וציפי לבני אמרנו לאולמרט - 'אדוני תלך הביתה'".



מלבד זאת, הוא הביע את תמיכתו, פעם נוספת, בדרכו של יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי. "אני לא פרשן פוליטי. לפי מיטב התרשמותי, גבאי פועל בצורה עניינית. הוא אומר שכשנגיע להסדרים נדון בהם. מבחינת עשייה פוליטית זה דבר נכון, יש פער מסוים בין מה שאנשים אומרים בדרך להיבחר עד שהם ייבחרו. אני מקווה שזה יילך לטוב".



לטענתו, "גבאי נבחר כדי להביא שלטון. הוא לא במפלגה כמו של לפיד, ליברמן או כחלון. ממנו ידרשו את האחריות, אותו ידיחו אם הוא לא יביא את השלטון. תנו לו הזדמנות להביא את השלטון".



לברק הייתה ביקורת גם על בקשתו של ליברמן מהנשיא ריבלין, לחנון את החייל היורה אלאור אזריה. "שר הביטחון לא היה צריך לכתוב מכתב כזה. זו ממשלת הדיבורים, זו ממשלה שעוסקת בהכרזות. מי שצריך להמליץ זה הרמטכ"ל, עליו אני סומך בעיניים עצומות. ההתבטאות של ליברמן אינה ראויה, והיא תביא רק נזק. אין סיכוי שריבלין יקבל את ההמלצה הזו, הוא יקשיב רק לרמטכ"ל".



מהליכוד נמסר בתגובה: "הדבר היחיד שהשתבש הוא החיבור בין אהוד ברק והמציאות. רה"מ הכושל ביותר בהיסטוריה, שנחקר בפרשת 'עמותות ברק' וניצל רק בזכות שתיקתו של הרצוג מטיף מוסר לראש הממשלה? פשוט בדיחה".