חברת גולדפינגר תקשורת, באמצעות הנציג מטעמה ליאור חורב המשמש כיועץ התקשורת של המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, לא עמדו, לכאורה, בהתחייבויות עליהן חתמו ולפיהן עליהם להימנע מביקורת פומבית על הממשלה ועל מי משריה עקב תוכן ההתבטאויות של חורב, כך סבורים היועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים עו"ד יואל הדר ומבקר המשרד דוד כהן, בחוות דעת שהעבירו אל השר לביטחון פנים גלעד ארדן.

הבוקר (רביעי), לנוכח אותה חוות דעת שנשלחה אמש, צפוי השר ארדן לתמוך בבקשתו של יו"ר ועד הפנים של הכנסת ח"כ דודי אמסלם לפנות אל מפכ"ל המשטרה בדרישה להפסיק את ההתקשרות עם חברת גולדפינגר תקשורת והיועץ חורב. ההחלטה על פי אותה חוות דעת, נתונה אך ורק בידיים של המפכ"ל והמשטרה.

בחוות הדעת שעסקה בבחינת המכרז הסגור שבו נבחרה לכאורה חברת גולדפינגר תקשורת על ידי רנ"צ אלשיך, מציינים הבודקים עו"ד הדר והמבקר כהן כי "המבקר מצא כי תהליך ההתקשרות היה תקין ובהתאם לנהלי החשב הכללי באוצר".

השר ארדן והמפכ"ל אלשיך. צילום: פלאש 90


מההסכם בין הצדדים עולה כי החברה והיועץ מטעמה חורב, חתמו על אותו מסמך ניגוד עניינים שבו מודע חורב לרגישות פעילותו כיועץ אסטרטגי תקשורתי למפכ"ל המשטרה ולראש חטיבת אוכלוסיה ותקשורת במשטרה, ומתוקף כך הוא מתחייב לפעול בהתאם לאותה רגישות וככלל "מתחייב להימנע מלפעול באופן שיש בו טעם לפגם מבחינה ציבורית ובפרט להימנע מלהתבטא בפומבי בנושאים משטרתיים ומלבקר בפומבי את מדיניות הממשלה ומשרדיה או להציגם באור שלילי".

למרות זאת, כך עולה מחוות הדעת, העלה חורב בטוויטר ציוצים רבים שבהם "עקץ", לכאורה, או מתח ביקורת כלפי שרים, חברי כנסת מכהנים או גופים ממשלתיים בהם ראש הממשלה, סגנית השר ציפי חוטובלי, שרת התרבות והספורט מירי רגב, צחי הנגבי , דודי אמסלם, ח"כ איוב קרא והמל"ל.

בין הציוצים שנחשפו: "כשמסתכלים על חברי הליכוד הבודדים שמתראיינים בימים האחרונים עולה תהיה מדעית האם לא מדובר בתוצאות של אותה תרומת זרע", "כמה שעות עסקו הראש ואנשיו בשאלות הרות גורל כמו מצב הקשישים, מיכל האמוניה בחיפה לעומת הדיון בתאגיד, בחיסול עיתונאים והדאגה לפאקר?".

בעקבות הציוצים כתב היועמ"ש עו"ד הדר. "לאור האמור לעיל , להבנתנו, החברה ו/או היועץ לא עמדו לכאורה, בהתחייבויות האמורות עקב הנאמר בציוצים, שפורטו במסמך זה. כולם או חלקם , מהווים הפרת ההתחייבות ברמה כזו או אחרת".

עו"ד הדר מסכם. "היות שהמכרז וההסכם שנכרת בעקבותיו הינם בסמכות המשטרה , הרי שהסמכות לקבוע באם ההסכם הופר והסנקציה שיש לנקוט, ככל שהמשטרה סבורה שיש לנקוט במקרה זה כנגד ההפרה, מצויות אף הן בידי המשטרה".