עוד יוזמה חדשה של הממשלה נגד משטרת ישראל. אמש פורסם קטע מראיון שנערך ב"החדשות" עם חבר הכנסת דודי אמסלם (הליכוד), שחשף כי בכוונתו להציע הצעת חוק שתקטין את שכרו של המפכ"ל ובכירי המשטרה ובמקביל תגדיל את שכרו של ראש הממשלה. הבוקר (חמישי) התייחס ח"כ אמסלם להצעתו אצל אילה חסון ב-103FM וטען: "יש פה מסע תקשורתי שקרי במטרה להגחיך אותנו ולהראות אותנו כאילו אנחנו נגד משטרת ישראל. לפני כשנתיים הגשתי הצעת חוק בה ביקשתי לומר שראש הממשלה הוא מנכ"ל המדינה והוא צריך לקבל את השכר הכי גבוה בסקטור הציבורי. יו"ר ההסתדרות פנה אלי ואמר שזה לא עיתוי מתאים. בעולם המושגים שלי לא ייתכן שמנהל ירוויח 100 אלף שקל והעובד הזוטר 6,000 שקל". 




"כשהייתי מנהל אגף בעיריית ירושלים לא הסכמתי לקבל שכר של 30 אלף שקלים בחוזה אישי לאחר שסירבו לבקשתי להעביר את העובדים לחוזים אישיים. זה עולם הסטנדרטים שלי. אם הייתי מפכ"ל, גם אם היה מותר לי לא הייתי לוקח שכר כזה. גם אם יעבור החוק הוא לא יפגע בשכר של המפכ"ל הנוכחי, לא פוגעים בשכר של בן אדם במהלך תפקיד. לדבריו, "ידיעות אחרונות הלך והכפיש אותי. אני וביטן, מאז שנבחרנו, ויתרנו על תוספת השכר שלנו".

כשנשאל על עיתוי הצעת החוק, תקף ח"כ אמסלם: "לא אמרתי להעלות את השכר של ראש הממשלה, אלא שראש הממשלה צריך להרוויח יותר מכולם. אני אשקול לסגור את ועדת הפנים בסוגיות משטרה עד שייסתיימו החקירות. היה עדיף שהן כבר יסתיימו. סוגיות השכר לא קשורה לחוק ההמלצות ועובדה שלא קידמתי אותה. אני אפילו לא מצפה ש'ידיעות אחרונות' יתקשרו אלי לתגובה". על הראיון עם דפנה ליאל הוסיף: "היא שאלה שאלה על השכר ועניתי לה. כששואלים אני עונה".

על ליאור חורב, היועץ האסטרטגי שנשכר ע"י המשטרה ותקף נבחרי ציבור בטוויטר, סיפר ח"כ אמסלם: "ליאור חורב הוא איש פוליטי שעובד בתקציב של 3.2 מיליון. לפני שישה חודשים עשיתי דיון עם המפכ"ל, הראיתי לו מה ליאור כותב והמפכ"ל ענה לי: 'אתה צודק דודי, אני אנזוף בו' ומבחינתי האירוע נגמר. אבל ליאור חורב המשיך להכפיש אותנו, ופה הבנתי שמשהו לא בסדר. הוא יועץ למפכ"ל המשטרה, לא לתנובה. הוא מכפיש את יו"ר ועדת הפנים בכל פעם שמתקיים דיון על המשטרה וכל זאת מכספי הציבור. הוא הכפיש את המשטרה כשלפני 5 שנים ייצג את רוזנשטיין, זה שכיר חרב שתשלם לו כסף והוא ייתן לך הגנה, לא משנה מי אתה ומה אתה".

לסיום התייחס חבר הכנסת לחיקוי שלו בתוכנית הסאטירה 'ארץ נהדרת' וטען: "זו תכנית סאטירה, אם לא יגחיכו אותנו לא יצחיקו. הגזימו עם המשקל ששמו לי".

"נראה שקוף מאד שמנסים להפחיד את המפכ"ל"

אחרי חבר הכנסת עלה לשידור ניצב בדימוס יוסי סדבון, לשעבר ראש אגף החקירות במשטרת ישראל: "אני שומע את הוויכוחים הללו ואני שמח שאני לא במשטרה. לא נראה לי הגיוני שמפכ"ל ירוויח יותר מראש הממשלה אך המפכ"ל אינו זה שקבוע את שכרו, ניתן לשנות את שיטת ההצמדות ולטפל בנושא אבל בשום פנים באופן לא להוריד את שכרו של המפכ"ל". המשכורת הבסיסית הראשונית של שוטר היא 6,000 שקלים והוא הולך ומתקדם עם השנים בהתאם לתפקידים. צריך להעלות את שכר השוטרים כפי שצריך להעלות את שכר ראש הממשלה".

"נכנסנו לדיון בעיתוי בעייתי. הוא רע מאד וזה נראה שקוף מאד שמנסים להפחיד את המפכ"ל", הוסיף סדבון. "אנחנו מדברים בינינו על הדברים ומוציאים את עמדתנו וקוראים לתמוך במפכ"ל בעת הזו. מפכ"ל לא מקבל מתנות או טובות הנאה. הוא נמצא 24/7 למען אזרחי ישראל ובטחונה של מדינת ישראל, הוא עובד קשה מאד. גם הרמטכ"ל זכאי לשכר גבוה וגם שופט בית המשפט העליון זכאי לשכר גבוה. גם על היועץ משפטי לממשלה אמרו שהוא הפך להיות יועץ משפחתי למרות שראינו את תפקודו בצורה טובה ביותר בתור כפיפות לחוק בלבד. אני הייתי היועץ המשפטי של אסף חפץ במשך שלוש שנים ויש לי היכרות צפופה מאד עם מה שקורה במשטרת ישראל ותפקידה בממשל דמוקרטי. אז לא הייתה התערבות של הדרג הפוליטי גם בחקירות מורכבות, היו גם אז גלים גבוהים ועדיין לא הייתה התערבות של הדרג הפוליטי".

"המשטרה כבר שנים לא ממליצה להעמיד לדין או לא", טען יוסדבון: "משטרת ישראל מגיעה למסקנה אחרי שהיא בדקה את התיקים וממליצה לסגור את התיק, האם גם זאת רוצה הממשלה שלא תפרסם? החלטת הפרקליטות גם היא לא סוף דבר, רק השופט יכול לקבוע. המחוקקים שהציעו את חוק ההמלצות רוצים למנוע את הדיון הציבורי, הם רוצים למנוע את זכות הציבור לדעת מה המשטרה חושבת". על התקפות נגד המשטרה הפציר יוסי סידבון וקרא: "לא יעזור להם כלום והאמת תצא לאור".



עריכה: איתמר זיגלמן