האם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, עומד בפני אולטימטום גורלי? לפי מקור פלסטיני, שצוטט בערוץ הטלוויזיה הישראלי i24NEWS, סעודיה הורתה ליו"ר הרשות לקבל את נוסחת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להסכם שלום בין ישראל לרשות, והודיעה לו שאם יסרב לעשות כך, עליו להתפטר.



לפי הגורם שצוטט בערוץ הישראלי, טראמפ צפוי בקרוב להציג את מה שמכונה "עסקת המאה", כדי להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים, ולכן הוזעק אבו מאזן לבירת סעודיה כדי לדון בהצעה האמריקנית.



אבו מאזן עם קושנר. צילום: רויטרס
אבו מאזן עם קושנר. צילום: רויטרס



המקור מרמאללה סיפר כי בפגישה בין יורש העצר מוחמד בן סלמן והמלך סלמן לבין אבו מאזן, הובהר ליו"ר הרשות על ידי יורש העצר, כי ממשל טראמפ צפוי להציג את תוכנית השלום המוקפאת בזמן הקרוב. המקור הפלסטיני העריך כי המנהיג הפלסטיני צפוי להתפטר בצל הלחצים עליו לקבל את התוכנית שהציג ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא, שביקר עצמו בסעודיה יחד עם ג'ייסון גרינבלט, שליח הנשיא למזרח התיכון, לפני שבועיים, כדי לדון בתוכנית האמריקנית.



עם זאת, מקורות פלסטינים הכחישו את הדיווחים אודות "קבלת ההסכם" או "התפטרות". יש לציין כי אבו מאזן הגיע ביום שני לביקור מפתיע בערב הסעודית, ונועד עם המלך סלמאן ועם יורש העצר מוחמד בן סלמאן, זאת על רקע הטלטלה האזורית המחודשת, עם "התפטרות" ראש ממשלת לבנון סעד חרירי והמתיחות הגוברת בין סעודיה לאיראן.



טראמפ. בדרך ל"עסקת המאה"? צילום: AFP
טראמפ. בדרך ל"עסקת המאה"? צילום: AFP



בתוך כך, בעיתון "א-ראי אל-יום" דווח כי הממלכה רוצה לצרף את הרשות לקואליציה המתוכננת, שמטרתה לבלום את איראן ואת חיזבאללה, זאת בתיאום עם המנהיג האמריקאי. לפי גורמים ברשות הפלסטינית, בריאד רואים באבו מאזן בעל ברית חיוני לנוכח ההתקרבות בין חמאס לאיראן. לפני הגעתו לריאד, נועד אבו מאזן עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשארם א-שייח.