על רקע חקירתו החמישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפרשות 1,000 (תיק המתנות) ו-2,000 (תיק נתניהו-מוזס), טען היום (שבת) יו"ר הקואליציה דוד ביטן, באירוע "שבתרבות" שהתקיים בתאטרון חולון, כי הוא  "מאוד מאוכזב מהמפכ"ל ומהיועץ המשפטי". הוא הוסיף כי "תוך שבוע אקדם חוק נגד הקלטות סתר". 



"אני מאוד מאוכזב מאלשיך וממנדלבליט, אך אני לא מבקש להחליף אותם", אמר ביטן, שהסביר כי "ההגנה על הנחקר היא לא פחות חשובה. חוק ההמלצות אומר שאם יש פרקליט מלווה, אין צורך בהמלצה. אם אין, הם יכולים להמליץ. הנושא של הגנה על נחקרים הוא חלק משלטון החוק ובמדינת ישראל, זה עבר את הגבולות"



היועמ"ש. צילום: אבשלום ששוני
היועמ"ש. צילום: אבשלום ששוני



בהתייחס להחלטה להעביר סכום של 800 מיליון שקל לטובת מיגון כבישים וסלילת כבישים עוקפים באזור יהודה ושומרון (איו"ש), אמר הח"כ כי "אלו אותם 800 מיליון שהיו מיועדים למועצת יש"ע. הם רצו נייר ולא רק הבטחות, וביקשו שאהיה חתום וערב עליו. אלו סכומים שהם כלום לעומת השקעות אחרות. הם גם צריכים לקבל ביטחון ואיכות חיים סבירה".



מלבד זאת, הוא ביקר את הסכם הפיוס בין פתח לחמאס. "זה הכל מדע בדיוני כדי שהנשיא טראמפ יקבל את השקרים שלהם. כל עוד לא יהיה פרטנר, לא יהיו שום תוכנית והסכם. הם צריכים להכיר במדינה יהודית. הם משחקים במשחקי רמאות ועד שלא יכירו, לא יהיה הסכם שלום".



המפכ"ל. צילום: פלאש 90
המפכ"ל. צילום: פלאש 90



בתוך כך, הוא הצהיר כי לא יתמוך בתכנית שר הביטחון אביגדור ליברמן, הכולל העברת אוכלוסיות, כחלק מהסכם בין ישראל לרשות הפלסטינית.  "גם זה מדע בדיוני. דיבורים לצורך קבלת קולות", קבע יו"ר הקואליציה.



הוא הוסיף כי בתוך שבועיים יקדם חוק נגד הקלטות סתר, לפיו הקלטה תיחשב חוקית רק במקרה ששני הצדדים הסכימו לכך. "הנושא של ההקלטות זו מכת מדינה, ללא קשר למשטרה. זה נושא שמצריך טיפול. החוקים שאנחנו מדברים עליהם מחזקים את שלטון החוק".



ליברמן. "ההצעות שלו הן מדע בדיוני". צילום: מרק ישראל סלם
ליברמן. "ההצעות שלו הן מדע בדיוני". צילום: מרק ישראל סלם



בנוסף, הוא טען כי הוא לא מתכוון להפוך לשר בקרוב. "אין מי שיחליף אותי בתפקיד הנוכחי בינתיים. ראש הממשלה יודע זאת, צברתי מעמד". כמו כן, הוא


ציין כי להערכתו לא יתרחש תהליך בחירות בקרוב. "יש דברים ושמועות שמגיעים רובם מעיתון הארץ על-ידי יוסי ורטר. אף אחד מהקואליציה לא רוצה בחירות. גם לא רה'מ. אם נעבור את נובמבר, נגיע עד 2019".