לאחר הביקורת ספג על רקע אמירתו לפיה, "כשעושים שלום אז אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבים פינוי", טען היום (שבת) יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, באירוע "שבתרבות" בהיכל הבימה בתל אביב, כי "אפסיק את כל הבנייה מחוץ לגושים". מלבד זאת, הוא טען כי "לא אצטרף לממשלת נתניהו אם טראמפ יציג תכנית שלום ובנט יפרוש. נתמוך בנתניהו מבחוץ אם זה יקרה".



דבריו של גבאי מפתיעים לנוכח ההצהרה ששחרר רק לפני כארבעה שבועות במהלך ראיון ב"החדשות", בו טען: "למה צריך לפנות אם אתה עושה שלום? הדינמיקה היא לאו דווקא נכונה. אם אתה עושה שלום אז אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבים פינוי".



כאשר הכתב סנט בגבאי האם כבר לא עדיף לבחור במקרה כזה בימין "המקורי", הלא הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, השיב לו יו"ר המחנה הציוני: "עדיף לבחור בנתניהו? אז תבחר בנתניהו. יש פער עצום בין מי שלפחות רוצה להגיע לשלום לבין מי שלא רוצה להגיע לשלום".



נתניהו. "לא אשב בממשלה בראשותו". צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. "לא אשב בממשלה בראשותו". צילום: מרק ישראל סלם



בנוסף, טען מנהיג מפלגת השמאל הגדולה באותו ראיון כי הוא מסוגל לנצח את ראש הממשלה בבחירות הבאות וליצור גוש חוסם גדול. "מאמין שאצליח להחליף את נתניהו. תסתכל על הסקרים, לפיהם יש לנו 22 מנדטים וללפיד 18, וזה אומר שאנחנו מצליחים להגדיל את הגוש שלנו. אנחנו, לפי הסקרים, ב-57 מנדטים ונגדל עוד. ברגע שיהיה לנו גוש חוסם לנתניהו אנחנו נוכל להרכיב ממשלה ונעשה את זה עם מי נרצה, אם זה עם כולנו או הליכוד".



מוקדם יותר היום, גבאי התייחס גם לדיווח על יירוט כלי טיס בלתי מאויש סמוך לגבול עם סוריה, כשאמר: "אני מברך את צה"ל על פעולה מהירה ומדויקת להפלת כלי הטיס בצפון. אסד מחפש להגדיר כללי משחק ולא באמת לצלם את מוצבי צה"ל ברמת הגולן. לא ניתן לו או לאף שחקן אחר להכתיב כללים חדשים בגבול הצפוני".