במשטרה אומרים לאחר חקירתו החמישית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום חמישי האחרון כי הוא לא הצליח במהלכה להפריך את החשדות נגדו, וכי ככל הנראה יידרשו עוד שתי חקירות בנוגע לתיק המתנות על מנת לסכם את התיק, כך דווח הערב (שבת) ב"החדשות".



על פי הפרסום, שמתבסס על דבריו של גורם בכיר במשטרה, נאמר כי אם לא יחול שינוי משמעותי כבר בעוד חודש הם יסכמו את שני תיקי החקירה 1,000 ו-2000 לקראת המלצה על כתב אישום נגד ראש הממשלה.



בתוך כך, בעוד גורמים במערכת אכיפת החוק סבורים כי החגורה סביב ראש הממשלה בנימין נתניהו התהדקה דיה וקיימת תשתית ראייתית הקושרת אותו לביצוע עבירות של שוחד וקבלת טובות הנאה, עדיין מנסה צוות החקירה בראשותו של ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) תנ"צ כורש בר נור, לנתח את תשובותיו של נתניהו לשאלות שעסקו סביב עדויותיהם של לן בולווטניק, ארנון מילצ'ן ושותפו המיליארדר ההודי ראטן טאטה בכל הקשור לתיק המתנות המכונה פרשת ה-1000.


בתגובה לדיווחים על החקירה בעניינו, נמסר מטעמו של ראש הממשלה נתניהו כי "אין קשר בין האמת לבין מבול ההדלפות המגמתיות והכוזבות. ראש הממשלה ענה בביטחון רב לכל השאלות, ואנו חוזרים ואומרים בביטחון רב שלא יהיה כלום כי לא היה כלום".

ניידת משטרה בכניסה לבית ראש הממשלה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ניידת משטרה בכניסה לבית ראש הממשלה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


במסגרת החקירה שעבר נתניהו בחמישי שעבר עומת נתניהו מול תמלילי עדותם של מילצ'ן וטאטה וניסה לייצר מצב שבו פעולותיו לסייע לשניים נבעו הן מהפן החברי והקשר ארוך השנים עם מילצ'ן, והן מהעובדה שרצה להטיב ולסייע למי שתרומתו למדינה היא עצומה ומשמעותית.

כבר עתה ברור כי לנוכח מידע חדש שזרם לידי החוקרים יידרש ראש הממשלה לתאם שני מועדים נוספים לפחות על מנת שיהיה ניתן לחקור אותם בכפוף לממצאים שיעלו בבחינת אותו מידע.

נזכיר כי בשבוע שעבר פרסם המיליארדר ההודי מכתב שבו הוא תומך לכאורה בעמדתו של רה"מ, לפיה הוא לא ידע בעת שניסה לקדם לפני כתשע שנים פרויקט עסקי גדול בראשו עמד טאטה, כי שותפו למיזם הוא לא אחר מאשר מילצ'ן.

לעומת השניים, אישר מילצ'ן בחקירתו כי שוחח עם ראש הממשלה בנוגע לאותו פרויקט, עדות המעמידה את החוקרים בדילמה לא פשוטה. רה"מ נשאל פעם נוספת מדוע פעל לסייע למילצ'ן לקבלת ויזה לארה"ב, והאם יש קשר בין סיועו לאיש העסקים לשמפניות, הסיגרים והתכשיטים שקיבלו הוא ובני משפחתו.

נתניהו לא נכנע, וענה: "אין קשר בכלל. תבחנו את הקשר שלנו שנים אחורה. עזרתי לו בדיוק כפי שאני עוזר לרבים אחרים". בתום החקירה אתמול כתב רה"מ בטוויטר: "אני חוזר ואומר לכם גם הערב בביטחון מוחלט: לא יהיה כלום - כי לא היה כלום".

נציין כי למרות שבמשטרה ישנם הסבורים כי התשתית נגד ראש הממשלה התגבשה כאמור ומבוססת, עדיין מבקשים בסביבתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, לבחון את החומר לרבות המידע החדש שהתקבל כאמור בשבוע האחרון כדי לבחון את המשך ההתנהלות מול ראש הממשלה.