לאחר שהצהיר כי "לא יבנה מחוץ לגושי ההתנחלויות", טען הבוקר (ראשון) יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, בראיון בכאן ב', כי "זה לא ריאלי לפנות 100 אלף בני אדם מבתיהם". מלבד זאת, הוא הוסיף, על רקע אמירתו של שר הבריאות יעקב ליצמן, לפיה הוא לא יפסול ישיבה בקואליציה עם גבאי, כי "כל מפלגת יהדות התורה תומכת בכך". 



"אני מאוד שמח על האמירה של שר הבריאות יעקב ליצמן, אני חושב שזו אמירה מאוד ברורה", הצהיר גבאי, שהוסיף: "אני יודע שגם הצד השני של יהדות התורה, בו נמצא משה גפני, תומך בזה. אבל אנחנו צריכים קודם כל קואליציה רחבה, ובזה אני מתעסק". 



הוא הוסיף כי "אני חושב שהדברים שליברמן וכחלון אמרו בסוף השבוע חידדו מאוד את הקרב הפוליטי הבא. הם אמרו שתהיה קואליציה בראשות נתניהו או בראשותי. בסוף, כשאני מסתכל על העובדות, אני חושב שאני ונתניהו נלך עד הסוף ולפיד לא יהיה שם". 



גפני. "גם הוא תומך בישיבה בממשלתי". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
גפני. "גם הוא תומך בישיבה בממשלתי". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בתוך כך, הוא התייחס גם לאופן שבו הוא רואה הסדר עתידי עם הפלסטינים. "אי אפשר לפנות 100 אלף איש בכל הסדר שהוא, זה לא ריאלי ולא הגיוני. למה אנחנו צריכים לייצר כזה אירוע קשה? אנחנו בעידן שלום, אז בואו נמצא פתרונות יצירתיים. לצד זה, אין צורך להגדיל את מה שמחוץ לגושי ההתיישבות, ולכן אין שום סתירה בין הנושאים האלה. אני יכול לומר שאת שני הדברים האלה אמרתי חודשים לפני שנבחרתי". 


עוד אמר גבאי כי "אם הייתי צריך לבנות את יצהר, לא הייתי בונה אותה אבל היא נמצאת וגם שאר היישובים - אי אפשר לפנות 100 אלף איש, זה לא פרקטי ולא ריאלי ולא נכון לנו". 

לטענתו, "מרצ חיה בעולם של מה הכי נכון שיהיה בעולם המופלא שלנו. אנחנו לא חיים שם, המפלגה שלי נשענת על פרקטיקה ומעשיות לשם שמירה על ביטחוננו - זו מפלגת העבודה של יצחק רבין, לוי אשכול ודוד בן גוריון".

מלבד זאת, הוא רמז כי הוא שם המפלגה עשוי להשתנות. "אני מסתכל על המשותף בעם ישראל, ולא על הקיצוני בשני הצדדים. האם השם של המפלגה
יישאר? אני שוקל את כל הנושאים, לא יודע".

נתניהו. "נלך עד הסוף". צילום: רויטרס
נתניהו. "נלך עד הסוף". צילום: רויטרס

נושא נוסף שעליו יו"ר המחנה הציוני הביע את דעתו במהלך השיחה היה יירוט הכטב"ם אתמול. לדבריו, "אני פוגש המון אנשי ביטחון ועוסק הרבה בנושאי ביטחון, כדי להכיר את כל הפרטים. אני מכיר את כל המשאים ומתנים שהיו ואת כל פרטיהם. אתמול אסד בחן את ישראל ואני חושב שהתגובה שלנו הייתה ברורה וככה צריך להיות. הוא לא שלח מל"ט כדי לצלם את קו המוצבים. לכן, התגובה הייתה נכונה. הדבר שיותר מטריד אותי זה מה שקורה בלבנון עם סעודיה. יש כאן, לדעתי, ניסיון של סעודיה לקשור בין הבעיות הפרטיות שלהם לבין הבעיה שלהם בתימן. אני קורא לממשלה לא להיכנס כאן למתכונת של דומינו שתסבך אותנו בלבנון". 

בנוסף, הוא טען כי "אני חושב שהערבים בישראל חייבים להיות חלק מהפוליטיקה הישראלית ואנחנו צריכים לדאוג לנוכחות שלהם במקומות האלה, אבל באמצעות פוליטיקאים שעסוקים בחיי האנשים, ולא באמצעות אנשים שכל כך עוינים את החיים בישראל. אני מאמין שתפקידנו לצמצם את הפערים ולפתור להם את בעיות הדיור והתחבורה הציבורית, ואני מצפה שיהיו חברי כנסת, בין אם אצלנו ובין אם ברשימות אחרות ולא יעסקו כל היום באבו מאזן ובגורלם של הפלסטינים, ויעסקו בתושבים שלהם".