יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שוחח הערב (שני) עם סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון והתייחס למשנתו הפוליטית, כך על פי פרסום בחדשות עשר. "אנחנו חיים במדינה יהודית, אני מאמין בזה, מפלגת העבודה התרחקה מזה. נתניהו אמר לרב כדורי שהשמאל שכח מה זה להיות יהודים. מה השמאל עשה? שכח מה זה להיות יהודים. כאילו אמר: 'אוקי אמרתם את זה עלינו, אז מעכשיו נהיה רק ליברליים'", אמר גבאי.



"זה לא נכון, אנחנו יהודים ואנחנו כן צריכים לדבר על הערכים היהודיים שלנו. הכל מתחיל בתורה שלנו ובהלכות שלנו ובדברים הבסיסיים שלנו. הם הבסיס לכל הדור שקם אחר כך. הכל מתחיל שם", הוסיף.



"אני מכיר את המערכת מכל הכיוונים", המשיך, "יצא לי להיות במערכת מכל הצדדים. אני יודע איך העסק הזה עובד ואם אנחנו רוצים לשנות את המדינה אנחנו צריכים לשנות את התרבות הפוליטית. מי שישנה את התרבות הפוליטית ישנה את המדינה. אם הציבור היה רואה איך נראית ישיבת הממשלה אנשים היו מפסיקים לשלם מסים".




"אני רוצה לשנות את המדינה ובגלל זה אני רוצה להיות ראש ממשלה", הוסיף, "בסופו של יום רק מי שנמצא בראש הפירמידה קובע את התרבות של אותו מקום. כשאתה מנהל בית ספר אתה קובע את התרבות של בית הספר, כדי לשנות מדינה אתה צריך להיות ראש מדינה". בתשובה לשאלת סטודנטית האם יהיה מוכן להיות מספר שתיים של לפיד במידה וזה יזכה ביותר קולות אמר גבאי כי "אם לא יבחרו בי, אני מוכן להיות מספר שתיים כדי לשנות".

לאחר שהצהיר כי "לא יבנה מחוץ לגושי ההתנחלויות", טען אתמול בבוקר גבאי בראיון בכאן ב', כי "זה לא ריאלי לפנות 100 אלף בני אדם מבתיהם". מלבד זאת, הוא הוסיף, על רקע אמירתו של שר הבריאות יעקב ליצמן, לפיה הוא לא יפסול ישיבה בקואליציה עם גבאי, כי "כל מפלגת יהדות התורה תומכת בכך". 

"אני מאוד שמח על האמירה של שר הבריאות יעקב ליצמן, אני חושב שזו אמירה מאוד ברורה", הצהיר גבאי, שהוסיף: "אני יודע שגם הצד השני של יהדות התורה, בו נמצא משה גפני, תומך בזה. אבל אנחנו צריכים קודם כל קואליציה רחבה, ובזה אני מתעסק". 

יאיר לפיד. צילום: מרק ישראל סלם


הוא הוסיף כי "אני חושב שהדברים שליברמן וכחלון אמרו בסוף השבוע חידדו מאוד את הקרב הפוליטי הבא. הם אמרו שתהיה קואליציה בראשות נתניהו או בראשותי. בסוף, כשאני מסתכל על העובדות, אני חושב שאני ונתניהו נלך עד הסוף ולפיד לא יהיה שם". 

 יו"ר ישראל ביתנו , שר הביטחון אביגדור ליברמן ויושב ראש מפלגת כולנו, שר האוצר משה כחלון, שללו בשבת את האפשרות שמפלגותיהם יישבו בממשלה עתידית עם גבאי. ליברמן אמר בראיון לרינה מצליח בתכנית "פגוש את העיתונות" כי "אבי גבאי לא רלוונטי. אפשר למחוק אותו משום שישראל ביתנו וכולנו לעולם לא יישבו איתו".

כחלון אמר בראיון לקרן מרציאנו בחדשות סוף השבוע כי "אין מצב שכולנו תצטרף לממשלת השמאל של העבודה". כזכור אבי גבאי היה בין מייסדי מפלגת כולנו וכיהן כשר בממשלה מטעמה עד התפטרותו. "אני לא כועס על אבי גבאי. התאכזבתי מההתנהלות שלו", הסביר, "אני אומר בצורה הכי ברורה - 'כולנו' לא תהיה עלה תאנה בממשלת שמאל. אני איש המחנה הלאומי בניגוד למפגלת העבודה". הוא הוסיף: "אני התנגדתי להתנתקות, אני בעד אי בעד ירושלים מאוחדת, לכן אני לא רואה שום מצב שכולנו תצטרף לממשלת השמאל של העבודה".