"אני חלוק על אבי גבאי בעמדה לגבי מה הוא שמאל ומה היא יהדות", כך אומר הבוקר (שלישי) ח"כ עמיר פרץ (המחנה ציוני) בעקבות דבריו של יו"ר המפלגה אבי גבאי אמש בבאר שבע על כך ש"השמאל שכחו מה זה להיות יהודים". בעקבות הסערה שחוללו דברי גבאי בפני סטודנטים באוניברסיטת באר שבע שוחח עמו ח”כ פרץ בניסיון להבין את דבריו.
"אני איש שמאל, אני יהודי, שמאמין בדו-קיום ובתהליך מדיני: כל הערכים ביחד אינם עומדים בסתירה אחד לשני. בדיוק להפך. הם משלימים בתפיסת העולם הכוללת שלי. קיימתי שיחה עם אבי גבאי - אינני מקבל את הניתוח לפיו השמאל נבהל מדבריו של נתניהו ב-99, אבל יש לו את הניתוחים של מי שראה את הדברים מבחוץ, אנחנו רואים אותם מתוך המחנה ויש מקום לדיון עמוק בעניין”, אמר הבוקר ח”כ פרץ בגל"צ. 

אבי גבאי. צילום: אבשלום ששוני
אבי גבאי. צילום: אבשלום ששוני
"אני איש שמאל כל ימי חיי, אני אינני מסתיר זאת. להפך, אני גאה בעמדותיי. אני יהודי, אני לוקח את המסורת שלי מבית אבא ומבית אמא. אני לוקח אותם איתי לכל מקום, הילדים שלי מגיעים איתי לבית הכנסת וצמים בימי הכיפורים, כולנו מקיימים קידוש בשבת ואני אינני מוצא שום סתירה בין הערכים של להיות איש שמאל לבין להיות יהודי", הסביר פרץ. 

תמיכה מפתיעה מדרעי 

הוא הוסיף ואמר על דברי גבאי כי "אני שמח להיות חלק ממפלגה דמוקרטית והפלורליזם שלנו מוכיח את עצמו פעם אחר פעם ואין לי שום כוונה להתפשר על תפיסת העולם שלי". 
"אבי גבאי מביא תרבות שלטונית אחרת ורמת אמינות מאוד גבוהה ובבחירות זה דבר חשוב. אני חלוק עליו בעמדה לגבי מה הוא שמאל ומה היא יהדות, אני חלוק עליו לגבי ההיתכנות של תהליך מדיני ללא פינוי התנחלויות מחוץ לגושים ואלה עניינים שצריכים לחדד לקראת הבחירות”, הוסיף יו"ר העבודה לשעבר. 
עם זאת ח"כ פרץ נמנע מלמתוח ביקורת על דברי גבאי לפיהם יהיה מוכן להיות מס 2 של לפיד, אם זה יקבל בבחירות יותר מנדטים ממנו. "באשר לאמירתו ביחס ליאיר לפיד, אני חושב שאמר אמירה נכונה. ראשי גוש המרכז- שמאל חייבים להגיע להסכמה ביניהם לפני הבחירות שמי שיקבל פחות מנדטים מהשני יתחייב להמליץ לנשיא המדינה עליו לראשות הממשלה. זה הרבה יותר נכון מאמירתו של יאיר לפיד שאומר שייבחר וילך עם כל אחד - עם הליכוד ועם המחנה הציוני". 
פרץ אמר לסיום: "האם הולכים לבחירות כדי לעשות שעטנז שיהיה הרבה יותר גרוע ממה שיהיה לנו היום? הגיע הזמן לחדד את ההבדלים בין מרכז-שמאל לימין וללכת להחלטה משותפת בין ראשי המפלגות".
בתוך כך זכה גבאי לדברי תמיכה דווקא מיו"ר ש"ס אריה דרעי שצייץ בטוויטר": אבי ידידי, כה לחי! אסור לנו לשכוח שאנחנו יהודים. כך גדלנו במרוקו וכך אבותינו חלמו שנחיה במדינת ישראל, כמו יהודים גאים. דייאלנה! (במרוקאית – אתה משלנו)".