ח"כ אורן חזן (ליכוד) העלה היום (שלישי) לטוויטר ציוץ שבו הציע "להוריד את הידיים" לגנבים ולתת "אצבע קלה על ההדק" לחיילי צה"ל בעקבות מקרה פריצה של בדואים לבסיס צה"ל בדרום. "עד שלא נוריד לגנבים את הידיים הם ימשיכו להשתמש בהם כדי לגנוב. אחיי ואחיותיי בצה"ל, אצבע קלה על ההדק תעשה את העבודה. תאמינו לי, רק ככה הם מבינים", צייץ חזן.



הוא צירף לציוץ צילום של קטע עיתונות בו פורסם כי "בדואים חדרו למאהל בצאלים וגנבו ממילואימניקים תיקים, ארנקים, טלפונים סלולריים וכסף".




אורן חזן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אורן חזן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



הצעתו של חזן כיצד לטפל בפורצים עוררה תגובות, מרביתן נזעמות. בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, כתב לו: "תיזהר, גם אותך יעמידו לדין. אני אמרתי דברים פחות קיצוניים".



מגיב אחר כתב לו: "אורן, אתה צודק ב-100%, אני מוכן לנסות את זה במילואים הבאים. אתה תפרנס את המשפחה שלי בזמן שאשב בכלא?". אחר הוסיף: "למה שלא נחיל את השריעה בכל התחומים ולא רק בטיפול בגנבים?".




"קריאה לאנשים לקחת את החוק לידיים"




בתגובה נוספת כתב גולש אחר: "חבר כנסת נותן לחיילי צה"ל פקודה לירות, כל יום אנחנו הופכים להיות יותר רפובליקת בננות". "לאט לאט אנו דומים לאיראן", הגיב אחר.



אחד המגיבים הזכיר בתגובתו את פרשת החייל היורה אלאור אזריה וכתב: "אחלה המלצה, כזכור, האחרון עם אצבע קלה על ההדק בכלא".



והייתה גם התגובה הזאת: "תגיד אחי, מה נסגר איתך? 'אצבע קלה על ההדק'? מה זה, מערב פרוע פה? זו קריאה לאנשים לקחת את החוק לידיים במקום לכבד את מדינת החוק שאנחנו חיים בה? ככה מדבר נציג ציבורי? איפה האחריות? אתה תיתן את הדין אם יקרה אסון בגלל השטויות שאתה אומר?".